لینک های دسترسی

Breaking News

تمجید کری از پیروزی 'سیاستمداری و مصالحه' در افغانستان


جان کری وزیر خارجه امریکا از پیروزی 'سیاستمداری و مصالحه' در افغانستان تمجید کرده است. قرار است روز دوشنبه مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برگزار شود.

آقای کری در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست روز شنبه به میلیون ها افغان که رای دادند شادباش گفت و از توافق به عمل آمده میان دو کاندید ریاست جمهوری دو کشور تمجید کرد.

جان کری نوشته است که مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور جدید افغانستان، به حیث "اولین انتقال دموکراتیک قدرت در تاریخ افغانستان و گذار صلح امیز رهبری در بیش از 40 سال گذشته" یاد خواهد شد.

آقای کری نوشت که آقای غنی "در همکاری با عبدالله عبدالله، اولین رئیس اجرایوی کشور کار خواهد کرد." آقای غنی و آقای عبدالله هفته گذشته به تقسیم قدرت سه ماه پس از برگزاری انتخابات و ناکامی در یافتن جانشین حامد کرزی، رئیس جمهور فعلی کشور توافق کردند.

اما درحالی که آقای کری نوشته است که آینده روشن در انتظار افغانستان است، وزیر خارجه افغانستان هشدار داد که دهشت افگنی و افراطگرایی پیشرفت را در کشورش تهدید می کند.

ضرار احمد عثمانی، وزیر خارجه افغانستان در نشست مجمع عمومی ملل متحد درنیویورک گفت که اگر دموکراسی شکننده قرار است باقی بماند، "سطوح فزاینده افراطی گرایی خشن" در سراسر جهان حمایت ناتو را از کشورش "حتمی" می سازد.

بان کی مون، سرمنشی ملل متحد در ملاقات با آقای عثمانی از وعده آن سازمان جهانی به حمایت از افغانستان به وی اطمینان داد.

XS
SM
MD
LG