لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به ادامه حمایت خود از افغانستان تاکید دارد


دیدار وزرای خارجۀ افغانستان و ایالات متحده
دیدار وزرای خارجۀ افغانستان و ایالات متحده

صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان با ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا امروز در واشنگتن ملاقات کرد، جزئیات بیشتر از موارد بحث دو طرف تا کنون مشخص نشده است.

ملاقات میان وزرای خارجۀ افغانستان و امریکا، پس از آن صورت گرفت که مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در یک دیدار با صلاح الدین ربانی گفت که روابط و همکاری میان واشنگتن و کابل، بر اساس موافقت نامۀ مشارکت ستراتیژیک استوار می باشد.

آقای مک مستر، همچنان گفته است که ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، کمیت و کیفیت همکاری ها با افغانستان را تحت ارزیابی داشته و به ادامۀ حمایت از افغانستان متعهد می باشد.

در کنار دیدار با مقام های ارشد امریکایی، وزیر خارجۀ افغانستان، از ایالات متحده خواسته است تا سربازان اضافی برای کمک در مبارزه با طالبان و گروۀ دولت اسلامی یا داعش، به افغانستان بفرستد.

وزیر خارجۀ افغانستان روز گذشته طی یک سخنرانی در نهاد تحقیقاتی اتلانتیک کونسل یا شورای اتلانتیک در واشنگتن، از پیشنهاد اخیر جنرال جان نیکلسن قوماندانی عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در همین مورد استقبال کرد.

جنرال نیکلسن، ماۀ گذشته به کانگرس ایالات متحده گفت که برای شکستن بن بست در افغانستان، به چند هزار نیروهای اضافی نیاز است.

ادارۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ، تا اکنون در پاسخ به این پیشنهاد جنرال نیکلسن، چیزی نه گفته است.

کنفرانس ائتلاف ضد داعش

صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان، در کنار ملاقات با مقام های ارشد امریکایی، در کنفرانس وزرای خارجۀ شصت و هشت کشور عضو ائتلاف بین المللی ضد گروۀ داعش، نیز اشتراک ورزیده است.

این کنفرانس که امروز به میزبانی ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، در واشنگتن تدویر یافت، هدف آن تسریع تلاش های بین المللی برای شکست دادن داعش در مناطق تحت کنترول آن در عراق و سوریه، و تزیید فشار بر شاخه ها و گروه های وابسته به داعش خوانده شده است.

قرار است در این کنفرانس، وزیر خارجۀ افغانستان یک مرور کلی در رابطه به راه های مبارزه و تضعیف گروۀ داعش و سایر گروه های تررویستی در بخش های مختلف از افغانستان نیز داشته باشد.

XS
SM
MD
LG