لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش کمک های ایالات متحده به سیلاب زده های فلپین


ایالات متحده ده میلیون دالر دیگر را برای رسیدگی به آسیب دیدگان توفان در آن کشور کمک کرده است.

ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی ((USAID روز دو شنبه گفت که حکومت امریکا ده میلیون دالر اضافی را برای کمک به هزاران نفر از آسیب دیدگان توفان هایان در فلیپین اهدا می کند.

ننسی لیندبورگ، معاون USAID در امور دیموکراسی، منازعه و مساعدت های بشری پس از دیدار از ساحات آسیب دیدۀ فلیپین گفت که با این مساعدت، مجموع کمک های امریکا به فلیپین به ۳۴ میلیون دالر خواهد رسید.

این مقام امریکایی افزود "این کمک ما را فرصت می دهد تا به پیش گام نهاده و برای کمکرسانی در بخش هایی چون آبرسانی و تدارکات اقدام کنیم. فردا یک محمولۀ غذایی را از طریق هوا انتقال خواهیم داد و به همین ترتیب به این مامول ادامه می دهیم."

نیرو های بحری ایالات متحده می گویند که تا کنون طیاره های نظامی امریکا در ۴۸۰ ساعت پرواز، نزدیک به ۱۲۰۰ کارمند امداد رسان را به ساحات آسیب دیده از توفان در فلیپین انتقال داده و ۲۹۰۰ نفر از بیجا شدگان را از آن محلات تخلیه کرده است.

تنها روز شنبه طیاره های امریکایی بیشتر از ۱۱۸ تن مواد غذایی، آب و سایر اقلام ضروری را به ساحات تکلوبان، بورونگان و گویوان که دسترسی به آنجا ها بسیار دشوار است، انتقال داد.

بیش از ۶۰۰ منسوب نظامی ایالات متحده هم اکنون سرگرم کمک رسانی در فلیپین است.

بنیگنو اکوینو، رئیس جمهور فلیپین عهد کرده است که تا زمانی در مرکز پاسخگویی به آسیب دیدگان توفان خواهد ماند که از تلاش های کمک رسانی قناعت حاصل کند.

در یک هفتۀ گذشته شماری از کشور های منطقه کمک هایی را برای آسیب دیدگان توفان فلیپین آغاز کرده اند.

آسترالیا، اندونیزیا، جاپان، مالیزیا، سنگاپور، کوریای جنوبی و تایوان طیاره ها یا کارمندان امدادرسان خود را به فلیپین فرستاده اند و به زودی برونی، بریتانیا، زیلاند جدید و تایلند نیز کمک رسانی را آغاز خواهند کرد.

حکومت فلیپین می گوید که تا کنون توفان در آن کشور کم از کم ۳۹۷۴ نفر را کشته و حدود ۱۲۰۰ نفر دیگر ناپدید می باشد.
XS
SM
MD
LG