لینک های دسترسی

Breaking News

تزئید حملات هوایی امریکا در افغانستان


پس از ۲۰۰۶، حد اقل دو بار طیاره های بی پنجاه و دو، بر فراز افغانستان پرواز کرده و در ننگرهار عملیات انجام داده است
پس از ۲۰۰۶، حد اقل دو بار طیاره های بی پنجاه و دو، بر فراز افغانستان پرواز کرده و در ننگرهار عملیات انجام داده است

بر اساس ارقام ارایه شده از سوی مقامات نظامی ایالات متحده، تعداد حملات امسال نیرو هایی هوایی امریکا در افغانستان، در مقایسه با حملات هوایی انجام یافته در سال گذشتۀ میلادی، بیشتر شده است.

مسئولین نظامی امریکا می گویند که از آغاز سال ۲۰۱۶ تا اواخر اکتوبر، حدود هفتصد حملۀ هوایی را در افغانستان انجام داده اند، در حالی که تعداد این حملات در تمام سال گذشته، به حدود ۵۰۰ می رسید.

همچنان گفته شده که ۲۴۰ حمله، طبق مقرراتی انجام یافته که رئیس جمهور اوباما در ماه جون وضع کرد.

از جملۀ حملات هوایی، پنجاه حمله بر جنگجویان القاعده، و یکصد و نود حمله بر جنگجویان داعش صورت گرفته، و برای نخستین بار، پس از ۲۰۰۶، حد اقل دو بار طیاره های بی پنجاه و دو، بر فراز افغانستان پرواز کرده و در ننگرهار عملیات انجام داده است.

خاتمه بخشیدن به جنگ ایالات متحده در افغانستان یکی از وعده های خاص رئیس جمهور اوباما بود و در اخیر سال ٢٠١۴ ماموریت محاربوی امریکا را در افغانستان پایان اعلان نمود.

اما افزایش خشونت ها در افغانستان، رئیس جمهور اوباما را واداشت که روی تصمیم اش مبنی بر نگهداشت شماری بیشتر نیروهای امریکایی در افغانستان، تجدید نظر کند.

قوماندانان برجستۀ نظامی امریکا در افغانستان مؤافقانه توانستند تا آقای اوباما را جهت رفع محدودیت های قبلی بر حملات هوایی امریکا قناعت دهند.

در حالیکه هیچ نشانۀ از پایان یافتن یکی از طولانی ترین جنگ امریکا به نظر نمی رسد، هر تصمیم در مورد آیندۀ حملات هوایی این کشور و سرنوشت نزدیک به ٩٠٠٠ سرباز امریکایی در افغانستان، به رئیس جمهور جدید امریکا تعلق خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG