لینک های دسترسی

Breaking News

جمهوری خواهان: اوباما خلاف قانون اساسی عمل نموده


مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، پلان پیشنهاد شدۀ جمهوریخواهان را در رابطه با اقامۀ دعوا علیه رئیس جمهور اوباما به اتهام شکستن حدود صلاحیت های قانونی اش، به تصویب رسانید.

قانونگذاران کانگرس ایالات متحده امریکا طرح اقامۀ دعوا رئیس جمهور اوباما را تصویب کردند که کانگرس میگوید بر اساس آن رئیس جمهور اوباما به اتهام اقدامات فراقانونی، محاکمه شده می تواند.

مجلس به شدت منقسم شده ی نمایندگان کانگرس ایالات متحده، دیروز چهارشنبه پلان پیشنهاد شدۀ جمهوریخواهان را در رابطه با اقامۀ دعوا علیه رئیس جمهور اوباما به اتهام شکستن حدود صلاحیت های قانونی اش، به تصویب رسانید.

طرح مجوز ِ به محاکمه کشانیدن اوباما، با ٢٢٥ رأی موافق و ٢٠١ رأی مخالف به تصویب رسید.

اوباما و سایر دموکرات ها این تلاش کانگرس را طنز آمیز عنوان کرده اند.

جمهوری خواهان گفته اند که این اقدام قانونی، ، توجه را روی اجراآت اوباما در پیاده ساختن طرج مراقبت های صحی وی ، به منظور جلوگیری از اختیار کردن بیشتر قدرت ریاست جمهوری و تصمیم گیری به گونه یک جانبه برای به اجرا درآوردن قوانین طراحی شده اش می باشد. .

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده امریکا گفت " هیچ عضوی نیاز به یاددهانی در مورد فرسوده شدن رشته های اعتماد و صدمه ای را که از قبل به اقتصاد ما و مردم ما وارد گشته، ندارد."

بینر علاوه کرد "آیا شما مایلید که به هر رئيس جمهور اجازه دهید قوانین را انتخاب و به اجرا در آورد و یا کدام قانون را تغییر دهد."

جمهوریخواهان بر ادعای دموکرات ها که طرح دعوای قانونی، اتلاف پول مالیه دهندگان امریکا خواهد بود ، تاخت و تاز نمودند.

دموکرات ها میگویند که طرح دعوی قانونی جای را نخواهد گرفت و صرف برای تشویق محافظه کاران برای انتخابات میان دوره یی ماه نوامبر طراحی شده است.

نانسی پلوسی رهبر اقلیت در کانگرس ابراز داشت "زمانیکه ما پول برای مصارف پیشبرد این اقامه دعوا نداریم ، پول برای انجام کارهای بهتر نیز برای مرد امریکا نداریم که مصرف کنیم و هنگامی که ما قادر به استادگی برای انجام کارهای که درست است نداریم پس اقامه دعوا در برابر رئیس جمهور نباید صورت گیرد. گاشته از آن لازم است که چیزی علیه او وجود داشته باشد که اقامه دعوا صورت گیرد."

با شکایت از اوباما و تقاضای این که وی مقررات خاص از اصلاحات اساسی مراقبت های صحی سال ٢٠١٠ را به منسأ اجرا در آورده و به کرسی عمل پیاده کرده است ، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان درخواست خواهند کرد که به طور کتبی در مورد قوانینی که جمهوریخواهان میگویند آنها همه مخالف آن بوده ارائه شود که مجلس تاکنون بیش از پنجاه بار برای لغو و از میان برداشتن آن رأ ی داده است

جمهوریخواهان اوباما را متهم به استفاده بیش از حد از قدرت خود در طیف وسیعی از مسائل کرده میگویند که او احکامی را که دوست دارد مورد اجرا و احکامی را که مورد پسندش نبوده نادیده گرفته است.

دموکرات ها می گویند اوباما قانونی عمل کرده و صرف از قدرت اش به عنوان قوماندان اعلی استفاده و قانونی اجراآت نموده است.

جمهوری خواهان تقسیم اوقات یا زمان مشخصی را برای این طرح قانونی که پیشنهاد کرده اند ، ارائه ننموده اند.

XS
SM
MD
LG