لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کروناویروس در امریکا از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت


ایالات متحده به عنوان کشوری که بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس را در جهان دارد، تا صبح پنجشنبه ۲۸ می (هشتم جوزا) از ابتلای نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کووید۱۹ و مرگ ۱۰۰۴۴۲ نفر در اثر ابتلا به این بیماری گزارش داده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا اکنون نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر در امریکا پس از ابتلا به کروناویروس، صحت‌یاب شده اند.

نیویارک با بیش از ۲۹۰۰۰ مورد مرگ و میر، بلندترین آمار تلفات ناشی از کووید۱۹ را در ایالات متحدۀ امریکا دارد.

با آنکه شمار واقعات ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ در امریکا در حال افزایش است، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده ‌و شماری از ایالت‌های امریکا برخی محدودیت‌هایی را که به خاطر جلوگیری از انتشار کروناویروس نافذ شده بود، لغو کرده و می‌خواهند رفته رفته فعالیت‌های اقتصادی را از سر گیرند.

کروناویروس در جهان

برازیل با ثبت حدود از ۴۱۲ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹، پس از ایالات متحده، بیشترین واقعات این بیماری را گزارش داده است و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در برازیل تا صبح پنجشنبه به مرز ۲۵۶۰۰ نفر ‌رسید.

پس از امریکا و برازیل، روسیه با ثبت بیش از ۳۷۹ هزار واقعه مثبت بیماری کووید-۱۹ در رده سوم قرار گرفته و این کشور تا حال از مرگ ۴۱۴۲ در اثر این بیماری خبر داده است.

اما از رهگذر مرگ و میر ناشی از کروناویروس، بریتانیا پس از امریکا بیشترین آمار را دارد. تا صبح پنجشنبه میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹در بریتانیا به ۳۷۵۴۲ نفر رسیده است.

در چین که منشای همه‌گیری کووید۱۹ در جهان است، شمار مبتلایان به ۸۴۱۰۶ نفر و تلفات ناشی از آن به ۴۶۳۸ نفر رسیده است. اما گمانه‌زنی هایی وجود دارد که ممکن شمار مبتلایان کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در چین به مراتب بیشتر از آنچه باشد که گزارش می‌شود.

وزارت صحت عامهٔ افغانستان گفته است که تا روز پنجشنبه ۲۸ می شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشوربه ۱۳۰۳۶ نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۲۳۵ نفر رسیده است. مقام‌های صحی افغان همچنان گفته اند که ۱۲۰۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در آن کشور شفا یافته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا صبح پنجشنبه ۲۸ می (۸ جوزا) بیش از پنج میلیون و ۷۱۶ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و ۳۵۶ هزار و ۱۳۱ تن در اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG