لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ شش مورد مرگ و ۱۰۰ مبتلا


مقام‌های امریکایی گفته اند که مرگ و میر ناشی از کروناویرس در ایالات متحده به شش مورد رسیده و شمار مبتلایان این بیماری به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

جیروم ادمس، رییس ادارۀ خدمات صحت عامۀ ایالات متحده روز سه شنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) گفت: "باید مراقب باشیم و برای آمادگی و حفاظت خویش، تدابیر مناسب بگیریم. اما نباید هراس داشته باشیم، پیش از این نیز چنین چیزی را گذشتانده ایم".

پس از نشر خبرها در مورد شیوع کروناویروس در امریکا، تمام ماسک‌های موجود در فروشگاه‌ها یکبارگی به فروش رسید و برخی مردم مقادیر زیاد آن را خریداری کردند.

آقای ادمس از مردم خواست که ماسک را به حد ضرورت شان خریداری کرده و آن را ذخیره نکنند تا دیگر شهروندان با کمبود آن مواجه نشوند.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا روز دوشنبه گفت که در اکثر واقعات کروناویروس در امریکا، مبتلایان از کشورهای دیگر این بیماری با خود آورده اند و تنها ۴۰ مورد در داخل ایالات متحده انتشار یافته است.

کروناویروس که در اواخر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین منشا گرفت تا کنون به بیش از ۷۰ کشور جهان گسترش یافته و سبب مرگ بیش از ۳۱۳۰ نفر و ابتلای بیش از ۹۶ هزار نفر در این کشورها شده است.

بیشترین آمار تلفات و مبتلایان کروناویروس در چین ثبت شده است، تا روز سه شنبه سوم مارچ ۲۹۴۶ نفر در چین، عمدتاً در شهر ووهان، در اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته و شمار مبتلایان نیز در چین به بیش از ۸۰۴۰۰ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG