لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در امریکا از مرز ۱۵۰ هزار نفر گذشت


مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده امریکا از مرز ۱۵۰ هزار فراتر رفت.

بر اساس آمار خبرگزاری رویترز و دیگر نهادها، ایالات متحده با این میزان مرگ و میر و کم و بیش ۴.۴ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ یک چهارم مجموع تلفات و واقعات کروناویروس را در سطح جهان دارد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز امریکا، تا چاشت چهارشنبه ۲۹ جولای (هشتم اسد) مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در جهان به حدود ۶۶۲ هزار نفر و شمار مبتلایان این بیماری به ۱۶.۸ میلیون نفر رسیده است.

نخستین قربانیان کروناویروس

گمان می‌رود که نخستین کسیکه در اثر ابتلا به کووید۱۹در گذشت یک مرد ۶۱ ساله در شهر ووهان چین می‌شود که در اثر بیماری تنفسی بتاریخ نهم جنوری ۲۰۲۰درگذشت.

دومین قربانی این بیماری نیز یک شهروند ۶۹ ساله ووهان چین بود که به تاریخ ۱۵ جنوری ۲۰۲۰ درگذشت.

بیماری کووید۱۹ در ابتدا به سرعت در چین شیوع کرد و تا تاریخ اول فبروری جان اضافه تر از ۳۰۰ نفر را در آن کشور گرفت.

اولین مرگ که خارج از مرز های چین گزارش داده شد مربوط به یک شخص ۳۹ ساله هانگ کانگی بود که به تاریخ دوم فبروری درگذشت.

تلفات کووید۱۹ بیرون از چین

تا ۱۵ فبروری آمار تلفات ناشی از کووید۱۹ به ۱۶۶۷ نفر رسیده بود و این روزی بود که فرانسه از اولین واقعه مرگ ناشی از کروناویروس در آن کشور خبر داد. مرگ این فرد در فرانسه دومین مرگ خارج از چین بود.

آمار مرگ ومیر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در اول مارچ به ۳۰۴۱ نفر رسید، که اکثر قربانیان چینی بودند، اما تا این زمان ایتالیا، ایران، کوریایی جنوبی و جاپان نیز از مرگ ناشی از این بیماری گزارش داده بودند.

تعداد جان باختگان در ۱۹ مارچ به بیش از ده هزار نفر رسید و برای نخستین بار از آغاز شیوع این ویروس، مرگ و میر آن از یک هزار نفر در یک شبانه روز بیشتر شد.

آسیب دیدگان در اورپا و آسیا

رفته رفته در ماه مارچ مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایران، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا افزایش یافت و این سه کشور هر روز از صدها مورد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری گزارش می‌دادند.

در آخر ماه مارچ تلفات روزانه از صدها به هزارها رسید و تا این دم بیش از ۴۲ هزار نفر جان هایشان را از دست داده بودند. امریکا و بریتانیا در صدر فهرست کشور هایی با بلند ترین رقم مرگ ومیر قرار گرفتند.

در جریان ده روز تعداد تلفات به بیش از دو برابر یعنی به ۱۰۲۶۶۳ نفر در سراسر جهان رسید. بسیاری از تلفات اخیر در ایالات متحده بود.

کروناویروس به سرعت در حال شیوع بود و تا ۱۷ اپریل به ۱۶۵ کشور جهان سرایت کرده و بیش از ۱۵۴ نفر را از بین برده بود.

افزایش چند برابر تلفات

هشت روز بعد، شمار کشته شدگان ۵۰ هزار نفر دیگر افزایش یافت. در طی آن هفته، روزانه بیش از شش هزار نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان می‌باختند.

آمار مرگ و میر در چهارم می از ۲۵۰ هزار گذشت و اکثر جان باختگان در اروپا بودند.

در طول سه هفته دیگر حدود یک صد هزار نفر دیگر نیز جان هایشان را از دست دادند.

رقم مرگ ومیر روزانه الی هفتم جون روز چهار هزار نفر بود. و بتاریخ ۲۸ جون از از مرز نیم میلیون گذشت.

مرگ و میر کروناویروس در سراسر جهان به تاریخ ۲۷ جولای به بیش از ۶۵۰ هزار نفر رسید.

پس از ایالات متحده، برازیل با دو میلیون و ۴۸۳ هزار مورد ابتلا و ۸۷۵۳۹ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ دومین کشور متضرر از همه‌گیری کروناویروس در جهان است.

XS
SM
MD
LG