لینک های دسترسی

Breaking News

پنج افسر پولیس در یک کمین در دالاس کشته شد


پولیس دالاس گفت که یکی از افراد مظنون به تیراندازی بازداشت شده است
پولیس دالاس گفت که یکی از افراد مظنون به تیراندازی بازداشت شده است

مقام های پولیس شهر دالاس در ایالت تکزاس می گویند ‌تیراندازها در جریان مظاهرات مسالمت آمیز پنجشنبه هشتم جولای کم از کم پنج پولیس را به قتل رساندند و هفت مامور دیگر را زخمی کردند.

دیوید براون، رئيس پولیس شهر دالاس اعلام کرد که یک شهروند ملکیی هم در میان زخمی ها است.

پولیس دالاس همچنین گفت که یکی از افراد مظنون به تیراندازی بازداشت شده و فرد دیگری نیز خود را تسلیم پولیس کرده‌است.

مظاهرات مسالمت آمیز در دالاس مانند برخی دیگر از شهرهای ایالات متحده امریکا در اعتراض به کشته شدن دو مرد سیاهپوست در ایالت های لوئیزیانا و منیسوتا در حال برگزاری بود که به گفته پولیس تیراندازانی به سوی مامورانی که مسئول نظم اطراف این مظاهرات بودند، شلیک کردند.

مردم در مرکز شهر دالاس در حال برگزاری مظاهرات مسالمت آمیز بودند که ساعت ۸:۴۵ شب به وقت محلی صدای شلیک چند گلوله شنیده شد. شاهدان عینی گفتند بیش از ده گلوله شلیک شد و تیراندازی از بالای ساختمان ها صورت می گرفت.

به نظر می رسد هدف این تیراندازی ها ماموران پولیس و عملا واکنشی به کشتن دو سیاهپوست در منیسوتا و لوئیزیانا توسط پولیس بوده باشد.

مرگ این دو سیاهپوست توسط پولیس موج جدیدی از اعتراضات را در برخی از ایالات های امریکا در پی داشته است.

روز چهارشنبه التون استرلینگ، یک امریکایی آفریقایی تبار در شهر "بتون روژ" ایالت لوئیزیانا به ضرب پنج گلوله پولیس جان باخت و انتشار تصاویر ویدئویی حادثه، موج جدید اعتراضات را در مورد استفاده بیش از حد پولیس از زور، به راه انداخت.

روز چهارشنبه همچنین فیلاندو کاستیل، ۳۲ ساله در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا در حالی که به همراه یک زن و یک کودک ۷ ساله در داخل موتر پشت چراغ سرخ متوقف بود، هدف گلوله پولیس قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. مرگ وی توسط دوربین موبایل ضبط شد و انعکاس آن موجی از اعتراض را در پی داشت.

واکنش اوباما

بارک اوباما که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو به وارسا پایتخت پولند سفر کرده است، در جریان جزئیات حادثه دالاس قرار دارد. او در تماس با والی آن ایالت گفت که دولت آماده هرگونه کمک است.

آقای اوباما که پیشتر درباره مرگ دو سیاهپوست واکنش نشان داده بود، تاکید کرد که کشتن پولیس هایی که برای برقراری امنیت یک مظاهرات مسالمت آمیز در دالاس هدف قرار گرفته اند، هیچ توجیهی ندارد.

اوباما چهارشنبه در بدو ورود به وارسا در واکنش به کشتن دو سیاهپوست توسط پولیس گفته بود که همه امریکایی ها باید عمیقا نگران چنین اتفاقاتی باشند.

او تاکید کرده بود که گروه بزرگی از شهروندان امریکایی "این‌طور فکر می کنند که به خاطر رنگ پوستشان، رفتار متفاوتی با انان صورت می گیرد و این موضوع دردناک است."

اوباما گفته بود "این موضوع باید همه ما را نگران کند. این مساله سیاه، یا افراد متعلق به سایر نژاد ها نیست. این مساله امریکا است و هر انسان منصفی باید نگران شود."

XS
SM
MD
LG