لینک های دسترسی

Breaking News

جیم متیس: دستور اعزام قوای بیشتر به افغانستان را امضا کردم


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز پنجشنبه گفت که دستور اعزام قوای بیشتر امریکایی به افغانستان را امضا کرده است.

آقای متیس به خبرنگاران گفته است که دستور اعزام قوای اضافی به افغانستان به تاسی از استراتیژی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، برای کشور های جنوب آسیا صورت گرفته است.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین گفته است که هدف اعزام قوای بیشتر امریکایی به افغانستان این است تا مبارزۀ نیرو های افغان در برابر گروه های متخاصم، موثر تر گردد.

آقای متیس گفت که بیشتر قوای امریکایی که قرار است به افغانستان اعزام شوند، مشاورین نظامی خواهد بود. اما وی شمار دقیق قوای اضافی را که قرار است به افغانستان اعزام شود، مشخص نکرد.

اظهارات آقای متیس یک روز پس از آن بیان شد که وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که شمار نیروهای نظامی امریکا در افغانستان، بیش از آن است که در رسانه‌ها گزارش شده است.

در حال حاضر، ۱۱ هزار قوای امریکایی در افغانستان حضور دارد
در حال حاضر، ۱۱ هزار قوای امریکایی در افغانستان حضور دارد

پنتاگون عصر چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نظامی امریکایی در افغانستان حضور دارد. حالانکه در گذشته این رقم حدود ۸۴۰۰ نفر اعلام شده بود.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به تاریخ ۲۲ آگست ۲۰۱۷، استراتیژی جدید خود را در قبال افغانستان و کشور های جنوب آسیا اعلام کرد.

آقای ترمپ حین اعلام ستراتیژی ایالات متحده برای افغانستان و جنوب آسیا گفت "نیرو های امریکایی در افغانستان باقی می مانند، اما در راهکار آنان تغییر ایجاد خواهد شد."

در ستراتیژی جدید ایالات متحده در قبال افغانستان حضور قوای نظامی ایالات متحده در افغانستان جدول زمانی مشخص ندارد، بلکه به گفتۀ رئیس جمهور امریکا، حضور نظامیان کشورش در افغانستان بر اساس وضعیت در میدان جنگ خواهد بود.

XS
SM
MD
LG