لینک های دسترسی

Breaking News

جان برنن: حملات طیاره های بدون سرنشین، قانونی، اخلاقی و عاقلانه می باشد


جان برنن مشاور ارشد آقای اوباما در امور مبارزه با دهشت افگنی می گوید، حملات برنامه ریزی شدۀ طیاره های بدون پیلوت ایالات متحده جهت تضمین امنیت داخلی، قانونی، اخلاقی و عاقلانه می باشد.

این مقام ارشد ایالات متحده حین سخنرانی در واشنگتن حملات طیاره های بدون سرنشین را تداوی جراحی برای دور کردن غده های سرطانی بدون آسیب رسانیدن به سایر انساج انسانی توصیف کرد.

"بگذارید بگویم، بلی در مطابقت کامل با قانون و به منظور جلوگیری از حملات دهشت افگنانه در ایالات متحده و حفاظت زندگی امریکایی ها، حکومت ایالات متحده حملات هدف دار را علیه دهشت افگنان خاص و مشخص القاعده بعضی اوقات با استفاده از طیاره های بدون پیلوت که از فاصله های دور اداره و کنترول می شود، انجام می دهد.

مشاور امور مبارزه با دهشت افگنی آقای اوباما گفت که با وجود موارد تلفات غیر نظامیان، هیچگاهی در گذشته همچون سلاحی در اختیار حکومت ایالات متحده قرار نداشت که بتواند به دقت یک رهبر القاعده را شناسایی کرده و بعداً آنرا طوری هدف قرار دهد که تخریبات و خسارات ناخواسته را به حد اقل آن برساند.

"او گفت که به عنوان مادۀ از قانون ایالات متحده در درگیری مسلحانه با القاعده ، طالبان و گروه های مسلح وابسطه به آنان در پاسخگویی به حملات یازدهم سپتمبر سال 2001 میلادی قرار دارد. ادارۀ اوباما در تعیین اینکه از نیروی کشنده استفاده کند یا خیر از "عالی ترین معیارات ممکن" استفاده می کند."

او گفت مقامات هدف را انتخاب می کند. آنان بررسی می کند که تا چه اندازۀ این شخص منافع ایالات متحده را تهدید کرده و آیا راهی برای دستیگری او وجود دارد یا خیر.

آقای برنن این را هم گفت که در اکثر موارد حملات طیاره ها، کشور های میزبان همکاری می کنند. اما اگر کشور دیگری نتواند یا نخواهد اقدامی کند، "ایالات متحده موظف به از بین بردن شخص می باشد.

XS
SM
MD
LG