لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی امریکا درون های را که بر فراز پایگاه های محلی پرواز می کنند هدف قرار می دهد


استفاده از طیاره های بدون سرنشین در امریکا به یک سرگرمی مبدل شده است.
استفاده از طیاره های بدون سرنشین در امریکا به یک سرگرمی مبدل شده است.

وزارت دفاع ایالات متحده به ۱۳۰ پایگاه نظامی در سراسر ایالات متحده اجازه داده است تا طیاره های بدون سرنشین شخصی و تجارتی را که ممکن تهدیدی برای امنیت هوانوردی امریکا باشد، هدف قرار دهند.

استفاده از طیاره های بدون سرنشین یا دُرون در قلمرو هوایی ایالات متحده، طی سالهای اخیر به صورت فزاینده ای افزایش یافته است.

در حالیکه تاهنوز جزییات اقدامات ویژه علیه طیاره های بدون سرنشین افشا نشده است؛ جیف دیفیس، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز دوشنبه گفت که اردوی ایالات متحده می تواند درون های را که باعث تهدید به مراکز و پایگاه های نظامی شود، تخریب و یا ضبط کند.

آقای دیفیس گفت "ما نگران استیم که مبادا طیاره های متخاصم در بین دُرون های تجارتی به پایگاه های نظامی، میدان های هوایی و استدیوم ها نزدیک شده و خطری را متوجه آن اماکن و مردم سازد."

پرواز طیاره های بدون سرنشین بر فراز تقریباً تمام ۱۳۳ پایگاه نظامی ایالات متحده، در ماه اپریل به خاطر نگرانی های امنیتی، منع قرار داده شد.

پرواز دادن طیاره های بدون سرنشین شخصی به عنوان یک وسیله سرگرمی و برای عکاسی در امریکا بسیار رواج یافته و در عین حال شرکت های تجارتی بزرگی مانند امازون، گوگل و غیره نیز برای مقاصد تجارتی از دُرون ها استفاده می کنند.

این در حالیست که در سایر کشور ها، از طیاره های بدون سرنشین برای عکاسی و فلمبرداری محافل عروسی و حتی انتقال خون در مناطق جنگ زدۀ افریقایی استفاده می شود.

ادارۀ هوانوردی فدرال ایالات متحده تخمین می کند که تا ۲۰۲۱، تولید طیاره های بدون سرنشین در ایالات متحده از ۴۴۲ هزار فروند برسد. این تعداد تا ختم سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴۲ هزار فروند می رسید.

ادارۀ هوانوردی فدرال گفته است که امکان دارد که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۱۰۶ میلیون طیارۀ بدون سرنشین تجارتی مورد استفاده قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG