لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش امریکا به تهدید روسیه، پس از سقوط طیارۀ سوریه


شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید
شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید

قصرسفید در واکنش به تهدیدات روسیه در قبال تهدید طیاره های ائتلاف در سوریه گفت "ما برای حفظ منافع مان هر آن کاری را که نیاز باشد انجام می دهیم."

شان سپایسر، سخنگوی قصرسفید روز دوشنبه گفت که رژیم سوریه باید درک کند که ما "حق دفاع از خود" را در خصوص دفاع از نیرو های متحد ائتلاف علیه داعش، حفظ خواهیم کرد.

آقای سپایسر تصریح کرد که ایالات متحده به "کار با شرکای" خود در مبارزه با تهدید گروه داعش در سوریه ادامه می دهد.

این اظهارات قصر سفید ساعاتی پس از آن بیان شد که روسیه تهدید کرد که طیاره های ائتلاف بین المللی علیه داعش در غرب دریای فرات در سوریه را به منزله هدف تلقی خواهد کرد.

این در حالیست که رئیس لوی درستیز های اردوی ایالات متحده امریکا می گوید که هدف واشنگتن-مسکو، یک چیز است"مبارزه با داعش. بنابراین سعی خواهد شد این ارتباط حفظ شود."

آقای دنفورد علاوه کرد که ما یک ارتباط موثر در مرکز عملیات مان در قطر با روسیه در خاک سوریه داریم که به گفتۀ این نظامی ارشد امریکایی "این ارتباط تا صبح روز دوشنبه به قوت خود باقی بود در آینده از طریق دیپلوماسی و نظامی تلاش خواهیم کرد این هماهنگی ادامه داشته باشد.

جنرال جوزف دنفورد، رئیس لوی درستیز های اردوی ایالات متحده
جنرال جوزف دنفورد، رئیس لوی درستیز های اردوی ایالات متحده

واکنش آقای دنفورد به اعلامیۀ صبح دوشنبه وزارت دفاع روسیه بیان شد که آمده بود، خط ارتباطی با ایالات متحده امریکا را برای هماهنگی عملیات بر فراز سوریه نیز، به تعلیق در می آورد.

این واکنش روسیه به سرنگونی یک جت سوریه توسط نیرو های امریکایی صورت می گیرد که روز یکشنبه ۱۸ جون، وزارت دفاع ایالات متحده تایید کرد که بعد از حملۀ طیارۀ سوری بر نیرو های دموکراتیک سوریه، آن جت جنگی را در شهر رقه سوریه سرنگون کرده است.

این اولین حمله امریکا برای سرنگونی جت سوریه بود و به نوشته نیویورک تایمز، نشانه بارزی از نقش جدی امریکا در جنگ سوریه می باشد.

این چهارمین بار است که اردوی ایالات متحده امریکا در یک ماه اخیر بر نیروهای طرفدار اسد حمله می کند.

ائتلاف علیه داعش به رهبری امریکا نیز در بیانیه ای با تایید سرنگونی جت ارتش سوریه اعلام کرد این اقدام در دفاع از نیروهاى دموکراتیک سوریه و براى جلوگیرى از پیشروى نیروهاى دولت سوریه صورت گرفت.

ارتش سوریه سرنگونی هواپیمای این کشور را "تجاوز آشکار" ایالات متحده نامید و آن را تضعیف قدرت اردوی سوریه در مبارزه با گروه داعش خواند.

این در حالیست که دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده باد ادن صلاحیت بیشتر به جنرالان امریکایی، دستور داده است تا عملیات نظامی علیه گروه داعش افزایش یابد.

اما مقام های امریکایی و تحلیلگران می گویند که آقای ترمپ کدام ستراتیژی جامعی در مورد سوریه ارایه نداده است که این شیوه می تواند باعث برخورد بیشتر با سوریه، ایران و حتی روسیه گردد.

XS
SM
MD
LG