لینک های دسترسی

Breaking News

"تلاش مزید" برای پیدا کردن عساکر امریکایی در افغانستان


یک مقام بلند رتبۀ اردوی امریکا میگوید، قوای امریکایی در افغانستان، جهت پیدا کردن دو عسکر امریکایی که بروز جمعه در جنوب کابل مفقود شدند، "تلاش مزیدی" بخرچ میدهند.

مایک مُلن، قوماندان عمومی قوای مسلح ایالات متحده، بروز یکشنبه در کابل در مورد با خبرنگاران صحبت میکرد. و این در حالیست که طالبان میگویند یکی از ین عساکر را کشته و دومی را اسیر گرفته اند.

سخنگوی طالبان میگوید، این دو عسکر در منطقۀ تحت تسلط شورشیان وارد شده و در زد و خوردیکه صورت گرفت، یکی از آنها جان خویش را از دست داد.

اسوشیتد پرس بروز یکشنبه گزارش داد که طالبان خواهان رهایی زندانییان طالب در تبادلۀ جسد این عسکر شده اند.

این دو عسکر قوای پیادۀ بحری امریکایی بروز جمعه قرارگاه خود را در کابل ترک کرده بودند.

مقامات افغان میگویند، دیده شده است که این دو نفر با عراده زرهپوش خود به ولسوالی چرخ، که توسط شورشیان کنترول میشود، وارد شدند.

رادیو های محلی گزارش میدهند که ایالات متحده به معلوماتی که منجر به رهایی این عساکر شود، ۲۰ هزار دالر انعام تعین کرده است. ولی امیرالبحر مُلن گفت از موضوع انعام واقف نیست.

طی ساله های گذشته صرف یک عسکر امریکایی توسط شورشیان اسیر گرفته شده است. در ماه جون سال گذشته، بوی بیرگدال، پس از ترک پایگاه خود در ولایت پکتیکا، با سه افغان دیگر مفقود الاثر گردید.

او در ویدیو های که در صفحات انترنتی طالبان نشر میشود، تا حال چندین بار ظاهر شده است.

در عین حال یک مامور افغان به صدای امریکا گفت که سه کارمند سرک سازی بنگله دیشی که در ولایت سمنگان واقع در شمال افغانستان اختطاف شده بودند، شام شنبه به تعقیب عملیات پولیس و اردوی افغانستان آزاد ساخته شدند.

این سه بنگله دیشی که برای یک شرکت ساختمانی کوریایی جنوبی کار میکردند، در هنگام رفتن به طرف ساحه کار با دو کارگر افغان بروز پنجشنبه ربوده شدند.

در مورد سرنوشت دو افغان اختطاف شده گزارشی موجود نیست.

XS
SM
MD
LG