لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش هلری کلنتن در رابطه با اظهارات رئیس جمهور فرانسه


واکنش هلری کلنتن در رابطه با اظهارات رئیس جمهور فرانسه
واکنش هلری کلنتن در رابطه با اظهارات رئیس جمهور فرانسه

هلری کلنتن، وزیر خارجه ایالات متحده به روز جمعه با گیدو ویسترویل وزیر خارجه آلمان دیدار و گفتگو نمود. خانم کلنتن طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک در واشنگتن از آقای ویسترویل به خاطر میزبانی کنفرانس دوم بن در مورد افغانستان ابراز سپاس نمود و مراتب علاقمندی خود را برای اشتراک در اجلاسیه ماه می پیمان ناتو در شهر شیکاگو بیان داشت.

"من و گیدو در مورد افغانستان صحبت نمودیم زیرا ما برای داشتن یک آینده با ثبات و صلح آمیز در افغانستان شدیداً متعهد میباشیم."

خانم کلنتن مراتب تاثر عمیق خود و مردم امریکا را از کشته شدن چهار عسکر فرانسوی بروز جمعه و شش عسکر امریکایی به روز پنجشنبه در افغانستان ابراز داشت.

وزیر خارجه امریکا در ارتباط به عکس العمل رئیس جمهور فرانسه که گفته بود عساکر خود را زودتر از افغانستان بیرون خواهد کشید اظهار نمود که وی واکنش شدید این مسله دردناک را درک میکند.

"ما با همکاران فرانسوی خود از نزدیک به تماس هستیم و هیچ دلیلی مشاهده نمیشود که فرانسه بجز ادامه همکاری در عملیه بسیار دقیق انتقال و خروج ما، اقدام دیگری نماید، و این مطابق به تعهدی است که در لیزبن داده شده بود."

گیدو ویسترویل گفت که وی با خانواده های قربانیان ابراز همدردی میکند ولی نباید فراموش کرد که چرا ناتو و امریکا در افغانستان میباشند. زیرا هیچ کس نمی خواهد که افغانستان بار دیگر به لانۀ دهشت افگنان مبدل شود و ما باید به کار خود در آن کشور ادامه دهیم زیرا باید از امنیت، آزادی ها و شیوه زندگی مردم در غرب، حراست نمائیم.

XS
SM
MD
LG