لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات اوباما در مورد وضع بحرانی جاپان


اظهارات اوباما در مورد وضع بحرانی جاپان
اظهارات اوباما در مورد وضع بحرانی جاپان

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه گفت از مسؤولین بخش ذروی ایالات متحده خواسته است تا در آستانۀ انفجارات در فابریکه های برق ذروی جاپان، مصؤنیت فابریکه های ذروی ایالات متحده را مورد بررسی مفصل قرار دهند.

رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیۀ روز پنجشنبه در قصر سفید گفت به سفارت جاپان در واشنگتن عزیمت کرده بود تا با مردم و حکومت آن کشور ابراز همدردی نماید.

رئیس کمیسیون مصؤنیت فابریکه های انرژی ذروی ایالات متحده گفته است که هفته ها نیاز است تا خرابی مراکز ذروی جاپان تحت اداره آید. رئیس جمهور اوباما تلاش نمود امریکاییان را اطمینان دهد که بحران فعلی تهدیدی را متوجۀ ایالات متحده نمیسازد.

اوباما گفت: "توقع نداریم هیچگونه سطح خطرناک تشعشع به ساحل غربی، هاوایی، السکا و یا مناطق مربوط ایالات متحده برسد. و این نتیجه گیری متخصصین امور ذروی میباشد."

آقای اوباما گفت ایالات متحده مسؤولیت دارد تا ازاین واقعات بیاموزد. او پیشنهاد مأمورین امریکایی را تصویب نمود که شهروندان امریکایی از مناطقی که انفجارات صورت گرفته حد اقل ٨٠ کیلومتر فاصله داشته باشند.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت او شاهد زلزله و طوفان بحری در کشور نزدیک ترین دوست و متحد امریکا در جهان میباشد که تعداد تلفات و خرابی های ناشی از آن قابل تصور نیست.

آقای اوباما علاوه کرد که این حادثۀ طبیعی باعث مصیبت بیشتر در نتیجۀ صدمه زدن به کوره های ذروی انرژی جاپان شده است.

XS
SM
MD
LG