لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکایی خریداری یونیفورم برای نیرو های افغان را رد کردند


مجلس نمایندگان ایالات متحده بودجه وزارت دفاع آن کشور را به منظور خریداری یونیفورم برای سربازان اردوی افغانستان رد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن اگزمینر، در پی این تصمیم مجلس نمایندگان ایالات متحده وزارت دفاع آن کشور اکنون نمی تواند در سال ۲۰۱۸ برای اردوی ملی افغانستان یونیفورم خریداری کند.

والتر جونز، نماینده ایالت کرولینای شمالی در مجلس نمایندگان در مورد این تصمیم گفت: "ما از دیر زمانی پول مالیه دهندگان امریکایی را در افغانستان به هدر داده ایم. این تعدیل یک قدم کوچک در مسیر درست است."

این تصمیم قانونگذاران امریکایی پس از آن گرفته شد که سر مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار هفته گذشته از آغاز تحقیقات در مورد روند خریداری یونیفورم برای سربازان اردوی ملی افغانستان توسط نظامیان امریکایی خبر داد.

جان ساپکو، سر مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان گفته است که وزارت دفاع امریکا ۲۸ میلیون دالر اضافی را در خریداری یونیفورم برای اردوی ملی افغانستان ضایع کرده است.

بر اساس گزارش سیگار، یونیفورم خریداری شده توسط نظامیان امریکایی برای اردوی ملی افغانستان که توسط عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع پیشین آن کشور انتخاب شده بود، برای محیط افغانستان مناسب و سازگار نمی باشد.

در گزارش سیگار آمده است که وزارت دفاع ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ تا جنوری ۲۰۱۷ حدود ۹۴ میلیون دالر را برای خریداری ۱,۳ میلیون یونیفورم و ۸۸۰۱۰ پتلون اضافی برای اردوی ملی افغانستان مصرف کرده است.

XS
SM
MD
LG