لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران ترمپ را به ترمیم روابط با متحدین امریکا ترغیب کرد


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در آسیب رساندن بین نزدیکترین متحدین ایالات متحده مخاطره می کند، چیزی که امریکا از آن باید اجتناب کند. قانونگذاران هر دو حزب سیاسی نیز در حالی بر همین نظر اند که مشاجرات عامه بین قصر سفید، و بریتانیا و آلمان تشدید یافته است.

هفته گذشته، رئیس جمهور ترمپ اشاره های انگلا مرکل صدراعظم آلمان را به خاطر مصافحه یا دست دادن رد کرد، اما بعداً مدیون بودن آلمان را با پول های هنگفت به ناتو و ایالات متحده به خاطر تداوم حراست نظامی متهم کرد.

آقای ترمپ گفت "کشورهای زیادی مدیون پرداخت مبالغ هنگفتی پول از سال های گذشته می باشند، و این برای ایالات متحده غیرمنصفانه است. این کشورها باید دَین شان را ادا کند."

مقام های وزارت دفاع آلمان این اتهامات را رد می کنند. در همین حال قصر سفید بعد از آن در برابر لندن واکنش تند نشان داد که از قول یک مبصر شبکه خبری نقل شد که وی گفته بود اداره استخبارات بریتانیا درمورد ترمپ به تقاضای بارک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده جاسوسی کرده بود.

شان اسپایسر سخنگوی قصر سفید گفت "او از «جی سی اچ کیو» استفاده کرد. این چی است؟ این اصطلاح، حروف اختصاری اداره جاسوسی و استخباراتی بریتانیا است."

قانونگذاران می گویند که رئیس جمهور باید روابط با متحدین را ترمیم کند.
ویل هورد، قانونگذار جمهوریخواه در مجلس نمایندگان امریکا در صبحتش با تلویزیون ای بی سی امریکا گفت "ما باید مطمئن شویم که همه مان با همدیگر کار می کنیم. ما در جهانی بسیار خطرناک زندگی می کنیم و نمی توانیم تنها باشیم."

جواکویین کاسترو قانونگذار حزب دموکرات در صحبت با تلویزیون ای بی سی امریکا گفت "کار کردن روی چیزهایی مثل ضد دهشت افگنی درصورتی کامیاب است که این کشورها و ادارات استخباراتی شان به هم اعتماد کنند و به ایالات متحده اعتماد کنند. بنابراین وقتی شما این اظهارات عجیب و غریب را می شنوید، چیزی که فکر می کنم این است که امکان واقعی وجود دارد که رئیس جمهور به این روابط صدمه می زند."

ترمپ می گوید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اینکه این ملاقات با مرکل عالی بود و تیم وی بریتانیا را به چیزی متهم نکرده است.

دونالد ترمپ گفت "تمام چیزهایی که ما گفتیم نقل قولی از فرد حقوقی بسیار مستعد معینی است که وی مسوول گفته هایش در تلویزیون است. من درمورد این اظهار نظر نکرده بودم."

شبکه خبری فاکس نیوز بعدا گزارش داد که نظرات نشر شدۀ مبصرین در نشرات آن رسانه، هر چه بوده، طبق معلومات این رسانه هیچ شواهدی وجود ندارد که به طریقی درمورد ترمپ جاسوسی شده باشد.

XS
SM
MD
LG