لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری واشنگتن با کشته شدن ۱۳ نفر پایان یافت


پولیس واشنگتن دی سی می گوید که در گلوله باری روز دو شنبه در قرارگاه فرماندهی سیستم های قوای بحری ایالات متحده به شمول فرد مهاجم ۱۳ نفر کشته شد. به گفتۀ مقام ها در این رویداد چندین نفر دیگر زخمی شده اند.

ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا که پیگرد در مورد این رویداد را رهبری می کند، مهاجم را ارون الکسی، سرباز پیشین قوای نظامی امریکا شناسایی کرده است.

وینسنت گری، شهردار واشنگتن دی سی گفت که مقامات در تلاش یافتن انگیزۀ این حمله استند. او افزود که تا کنون انگیزۀ اصلی این حمله مشخص نشده است.

پیشتر از این کسانی در مورد ماهیت دهشت افگنی این رویداد صحبت می کردند، اما گری چنین گمانه زنی ها را پیش از وقت خوانده گفت که پیگرد برای تشخیص علت این حمله جریان دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده این حمله را یک عمل نامردانه خواند.

آقای اوباما گفت "این گلوله باری کارمندان نظامی و ملکی ما را هدف قرار داد، زنان و مردانی را که برای انجام وظیفۀ شان و پاسبانی از همۀ ما مصروف بودند. آنان میهن پرستان اند و از خطر کار کردن در بیرون از کشور می دانند، اما امروز با خشونت تصور ناکردنی که انتظار آن را نمی بردند، در داخل کشور شان روبرو شدند.

به نظر می رسد که این رویداد پس از حملۀ سال ۲۰۰۹ در پایگاه نظامی فورد هود تگزاس، مرگبارترین گلوله باری بر تاسیسات نظامی ایالات متحده است. در آن حمله که توسط ندال حسن، افسر اردوی امریکا انجام یافت ۱۲ سرباز و یک کارمند ملکی کشته شد.
XS
SM
MD
LG