لینک های دسترسی

Breaking News

پیشگیری، کشف و رسیدگی؛ استراتیژی نو مبارزه با ایبولا


بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا
بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار آمادگی بیشتر برای رسیدگی به تهدیدات بیولوژیک مانند شیوع مرگبار ایبولا شد. ایبولا هم اکنون در غرب افریقا در حال گسترش بوده و هراس فلج کننده و درماندگی شدید را ایجاد کرده است.


آقای اوباما در یک نشست بین المللی در واشنگتن، خطاب به نمایندگان صحی و امنیتی بیش از ۴۰ کشور و سازمان جهانی، استراتیژی "پیشگیری، کشف و رسیدگی " را برای مبارزه با ایبولا معرفی کرد.


رئیس جمهور اوباما گفت که کشور های تعهد کننده، مصمم اند تا در نخست امنیت بخش های صحت خود را تامین کرده و سپس در همکاری با هم امنیت سیستم های صحت عامۀ سایر کشور ها را تقویت کنند.


سازمان جهانی صحت گزارش می دهد که تا دم حاضر شمار تلفات ناشی از شیوع ایبولا در غرب افریقا به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده و رقم مبتلایان این بیماری کشنده به کم و بیش ۶۲۰۰ نفر رسیده است.


گزارش سازمان جهانی صحت حاکی است که برخی افراد حتا برای درمان سایر بیماری ها نیز از رفتن به مراکز صحی اجتناب می کنند، زیرا بر اساس این گزارش مردم هراس از آن دارند که ممکن در اثر تماس با داکتر یا کارمند مراقبت صحی به این بیماری مبتلا شوند.


تایرو دیالو، باشندۀ مرکز گینه می گوید که امروز هیچ بیماری به شفاخانه مراجعه نمی کند. او می گوید که مردم اگر درد معده یا بیماری دیگری هم داشته باشند، از رفتن به شفاخانه می ترسند و فکر می کنند که به مجرد رسیدن به مراکز درمانی، کارمندان صحی زهر کشنده را در بدن شان زرق خواهند کرد.


رئیس جمهور اوباما به نمایندگان حاضر در نشست واشنگتن گفت که جاپان توافق کرده است تا ۵۰۰ هزار بستۀ محافظتی تهویه را برای کارمندان صحی فراهم کند که در ساحات ایبولا زده سرگرم کمک رسانی اند.


سازمان جهانی صحت می گوید که تا ماه جنوری سال آیندۀ میلادی، دو دوای آزمایشی برای درمان ایبولا ممکن در دسترس کشور های افریقایی قرار گیرد.


تا کنون، هیچ واکسینی برای درمان ایبولا کشف نشده است تا از گردش و گسترش این ویروس جلوگیری کند و هم دوایی برای علاج آن شناسایی شده است.

XS
SM
MD
LG