لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسی جدید اوباما در مورد شرق میانه


پالیسی جدید اوباما در مورد شرق میانه
پالیسی جدید اوباما در مورد شرق میانه

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده طی بیانیۀ در مورد تحولات تأریخی شرق میانه گفت امریکا با آنانی ایستاده میباشد که میخواهند تغییرات دموکراتیک را ایجاد کنند.

رئیس جمهور درین بیانیه کمک های جدید را برای مصر و تونس اعلان کرد و سرکوبی احتجاج کنندگان را توسط حکومت سوریه شدیداً محکوم نمود گفت "ما از اصلاح سیاسی و اقتصادی در شرق میانه و شمال افریقا حمایت میکنیم که آرمان های مشروع مردم عادی را در سراسر منطقه رسیدگی عملی سازد. حمایت ما ازین اصول فرعی نیست."

رئیس جمهور اوباما در مورد سوریه گفت که حکومت بشار الاسد راه قتل عام و دستگیری های دسته جمعی را گزیده است. وی افزود که "رئیس جمهور اسد اکنون انتخابی دارد: او رهبری انتقال را به عهده گیرد و یا کنار رود. حکومت سوریه باید هلاکت احتجاج کنندگان را توقف داده و اجازۀ برگزاری احتجاجات را دهد."

رئیس جمهور اوباما گفت سوریه از حکومت ایران کمک خواسته که آنها نیز مردم خود را سرکوب مینمایند. آقای اوباما گفت "تا هنوز شعار های مردم را از سقف های تهران میشنویم. تصویر آن خانم جوان که روی جاده جان داد تا هنوز در ذهن ماست. و بر تأکید خود ادامه میدهیم که مردم ایران شایستۀ حقوق اساسی و جهانی شان اند."

رئیس جمهور اوباما زمینه های جدید اقتصادی را برای مصر و تونس اعلان نمود تا از لحاظ اقتصادی خودکفا شوند. آقای اوباما پیشنهاداتی را رد نمود که گویا ایجاد تغییرات در شرق میانه مانع شکست بن بست در مسئلۀ اسرائیل و فلسطین میگردد. او افزود "درحالیکه مردم در شرق میانه و شمال افریقا باج های گذشته را از شانه های شان دور میسازند، تلاش صلح پایدار که منجر به ختم نزاع شود نسبت به هر زمانی ارجعیت دارد."

رئیس جمهور اوباما طرح کشور آیندۀ فلسطین را به اساس سرحدات پیشنهادی سال ۱۹۶۷ تصویب کرد.

رئیس جمهور اوباما درین بیانیۀ سیاست خارجی گفت تغییرات تأریخی در شرق میانه و شمال افریقا با تفاوت و اختلاف کامل با مفکورۀ خشونت بار القاعده و اسامه بن لادن رهبر اسبق آن قرار دارد.

XS
SM
MD
LG