لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش اوباما در برابر قضیه پناهندگی سنودن در روسیه


رئیس جمهور اوباما دور اخیر ریاست جمهوری پوتین را منبع لفاظی ضد امریکائی خواند که مشابه بعضی لفاظی های کلیشه یی دوران جنگ سرد بین روسیه و امریکا می باشد.
اوباما همچنان به موضوعات جنگ داخلی سوریه و حقوق بشر که از جمله موضوعات مورد اختلاف بین دو کشور است اشاره گرده گفت" من آقای پوتین را ترغیب کرده ام که در مورد این موضوعات به جلو بیندیشد نه به عقب" .
در همین حال جان کری وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا به روز جمعه با سرگی لفروف، وزیر خارجه روسیه در واشنگتن ملاقات کرد . در این ملاقات وزرای دفاع دو کشور نیز حضور داشتند.
جان کری گفت روابط امریکا و روسیه بر اساس علایق مشترک استوار است. وی گفت بعضا این علایق برهم می خورد" اکنون من فکر می کنم که در این مورد دید واضع داریم. سرگی لفروف و من هاکی بازان سابقه دار هستیم و ما هردو ان دیپلوماسی را می دانیم. مثل هاکی بعضی اوقات نتیجه به برخورد می انجامد و ما هردو میدانیم که دیپلوماسی همانند هاکی در گاه و ناگاه به پایان می رسد
سرگی لفروف در جریان سخنرانی در سفارت روسیه در واشنگتن گفت موضوع سنودن نباید بر روتبط امریکا و روسیه اثر گزار باشد " در مورد موضوع سنودن من می توانم بگویم ما تنها به اساس قانونی عمل کردیم که در فدراسیون روسیه موجود است. ما هیچگاه از هیچ جز آن تخطی نکرده ایم. می دانم که توجه زیاد به این موضوع معطوف است اما این موضوعی نیست که ثبات استراتیژیکی را تحت از بین ببرد".
قضیه پناهدگی سنودن در روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:14 0:00

ملاقات وزرای خارجه امریکا و روسیه دو روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس جمهور اوباما جلسه مجوزه ماه آینده با رئیس جمهور پوتین را در ماسکو فسخ کرد.
روسیه و امریکا در مورد جنگ سوریه نیز موقف های متفاوت دارند. در حالیکه ایالات متحده امریکا از مخالفین حکومت بشار الاسد حمایت می کند، روسیه نیرو های اسد را مسلح می سازد.
XS
SM
MD
LG