لینک های دسترسی

Breaking News

ملیشه ها در اوریگان ساختمان حکومت را تصرف کرده اند


اداره دولتی حفاظت از حیات وحش منطقه ملهور ایالت اوریگان
اداره دولتی حفاظت از حیات وحش منطقه ملهور ایالت اوریگان

در حالیکه دفاتر رسمی و مکاتب بخاطر برفباری شدید در پورتلند مرکز ایالت اوریگان بسته شده اند، تعدادی از افراد مسلح که شورشی و ملیشه خوانده میشوند، یکی از دفاتر دولت فدرال را به تصرف در آورده اند. اداره بررسی از پناهگاه حیوانات وحشی از روز شنبه بدینسو در گروگان این افراد مسلح قرار دارد.

مقامات امریکایی امروز تلاش دارند تا برای بن بست به میان آمده ناشی از اشغال ملکیت فدرال توسط افرادِ مسلح غیرمسئول در ایالت اوریگان راه حلی دریابند. یک گروه حدود ۱۰۰ نفری شبه نظامی که متشکل از مالداران و زارعین اند، دو روز پیش کنترول یک اداره متعلق به حکومت فدرال ایالات متحده را در یک منطقه دورافتاده ایالت اوریگان به دست گرفتند.

در حالی که اکثر خبرگزاری های محلی درامریکا این اعتراض را صلح آمیز میخوانند، اما تعدادی از باشندگان پورتلند از ادامه اعتراض ازطرف افراد مسلح شاکی اند. رئیس جمهور اوباما بعد از برگشت رخصتی های آخر سال مصمم است تا در جلوگیری از استفاده اسلحه تصامیم اجرایی اتخاذ نماید.

اعتراض صلح آمیز با سلاح؟

درحالیکه افراد به دلایل مختلف دست به اعتراضات میزنند این بار در ایالت اوریگان خلاف معمول اعضای گروه مسلحه روز شنبه در واکنش به احضار دو مالدار محلی که با حکومت فدرال بخاطر آتش سوزی درین منطقه، دعوا دارند، یک راهپمایی اعتراض آمیز در شهرک برنز برپا کردند و سپس با اعمال قوه وارد مقر اداره حفاظت از حیات وحش شدند.

باشنده گان منطقه ملهور ایالت اورگان
باشنده گان منطقه ملهور ایالت اورگان

این دو مالدار که یک مرد ۷۳ ساله و پسر ۴۶ ساله وی می باشند، به دلیل آتش کشیدن زمین‌های دولتی، مدتی را در زندان سپری کردند ولی اکنون، یک قاضی محکمه فدرال می گوید که دوره حبس آنان کوتاه بوده و آنان باید برای سپری کردن حد اقل ۴ سال دیگر، حبس شوند

در حالات اضطراری و حضور فرد مسلح دریکی از تعمیر های دولتی مقامات امنیتی سریعآ اقدام میکنند و فرد مسلح دستگیر میشود. از جانب دیگر در ایالت اوریگان افراد جازه خرید و حمل سلاح را دارند، اما اعتراض افراد با سلاح در یک تعمیر دولتی بی سابقه است.

معترضین گفته اند که حکومت فدرال در صدد استفاده دایمی ازمناطق وحش استند و آنها طرفدار این تصمیم حکومت فدرال درمحدودیت استفاده ازحیات وحش ملهور در شهرک برنز ایالت اوریگان نیستند.

آخرین گزارش ها حاکی برآن است که این افراد تخلیه دفتر اداره دولتی را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG