لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد ناتو از پاکستان در جنگ بر ضد دهشت افگنی


انتقاد ناتو از پاکستان در جنگ بر ضد دهشت افگنی
انتقاد ناتو از پاکستان در جنگ بر ضد دهشت افگنی

مقامات پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو پاکستان را برای ناکامی در مبارزه بر ضد گروه های دهشت افگن به گونۀ شدیدی مورد انتقاد قرار دادند.

برید جنرال کرستن جاکوبسن، سخنگوی قوای تحت رهبری ناتو در افغانستان می گوید که پاکستان نیاز دارد تا برای مهار ساختن تندروان مستقر در آن کشور تلاش های بیشتری به خرج دهد.

"پاکستان در مبارزه علیه دهشت افگنی و شورشگرایی کار های زیادی را انجام داده است و بهای خونی گزافی را در سالیان گذشته پرداخته است. هیچ جای سوالی باقی نیست که این تلاش ها کافی نیست. اما با شبکۀ حقانی و یا گروه طالبان که در صدد یافتن پناهگاه های امن و مراکز آموزشی در پاکستان اند، باید افغانستان، پاکستان و جامعۀ جهانی یکجا مبارزه کنند."

ماه گذشته مایک مولن افسر ارشد امریکایی که در آن زمان لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده بود، شبکۀ حقانی را بازوی حقیقی ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا ISI عنوان کرد.

این اظهارات واکنش های پاکستان را به همراه داشته و در ضمن تردید قانونگذاران را در مورد آیندۀ روابط ایالات متحده و پاکستان بیشتر ساخت.

اما اکنون دیده می شود که دیپلومات های امریکایی، لهجۀ مصلحت جویانه تری را نسبت به پاکستان در پیش گرفته اند.

مارک گراسمن فرستادۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان که قرار است در این هفته از پاکستان دیدن کند، از کشته شدن ۱۹ هزار غیر نظامی پاکستان در جریان تلاش های مبارزه با دهشت افگنی سخن به میان آورد.

به گفتۀ آقای گراسمن مباحثات میان ایالات متحده و پاکستان اکنون بر "تشریک علایق و اقدام در جهت نیل این علایق" متمرکز است. او بر ضرورت تعامل بیشتر میان ایالات متحده و پاکستان تاکید کرد.

XS
SM
MD
LG