لینک های دسترسی

Breaking News

توقف کمک پولی ایالات متحده امریکا به پاکستان


توقف کمک پولی ایالات متحده امریکا به پاکستان
توقف کمک پولی ایالات متحده امریکا به پاکستان

انتظار می رود که کانگرس امریکا در اواخر این هفته لایحه را تصویب نماید که به اساس آن کمک هفتصد میلیون دارلر به پاکستان بخاطر این نگرانی قید گردد که اسلام آباد برای مبارزه و جلوگیری از صدور بم های تعبیه شده به اندازه کافی تلاش نمی ورزد.

سناتوران امریکائی نگران اند که شورشیان در افغانستان از مواد کیمیایی که، در پاکستان ساخته می شود، برای تولید بمهای تعبیه شده استفاده می نمایند. این وسایل انفجاری یکی از مؤثر ترین سلاح بر علیه نیرو های به رهبری امریکا در آنجا می باشد اما گفته میشود که انفجار این بم ها بیشتر باعث کشته شدن و جراحت غیرنظامیان افغان هم میگردد.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت خارجه امریکا به روز سه شنبه گفت "ما کمک های هفتصد ملیون دالر به پاکستان را قطع نکرده ایم، آنچه انجام داده ایم پیشنهاد یک لایحه اجازه نظامی به کانگرس است که به اساس آن وزارت دفاع امریکا باید به ارائه استراتیژی ادامه دهد که ما چگونه بعضی کمک های مشخص نظامی را انجام داده می توانیم، و پیشرفت آنرا سنجش کنیم، بخصوص پیشرفتی که ما با پاکستان در قسمت جلوگیری از بم های ساخت خانه می کنیم."

این اقدام روز سه شنبه کانگرس مورد انتقاد مقامات پاکستانی قرار گرفت. مقامات پاکستانی گفتند قطع کمکها، روابط پاکستان و امریکا را بدتر خواهد ساخت.

در عین حال جان الن قوماندان ارشد قوای نظامی امریکا در افغانستان به روز سه شنبه گفت در جریان مذاکرات با لویی درستیز پاکستان، اشفاق کیانی، به پیشرفت های نایل گردیده است.

او گفت "من در حقیقت پیشرفت را احساس می کنم، با جنرال اشفاق کیهانی صحبت نموده ام. ما در مورد تعهدات بین دو کشور صحبت نمودیم و تعهداتی که جامه عمل نپوشیده است که منجر به این تصمیم امریکا گردید. ما همچنان در مورد همکاری های نزدیک با همدیگر صحبت نمودیم، زیرا سرحد بین دو کشور همیشه موجود خواهد بود."

در اوایل امسال ایالات متحده امریکا مبلغ هشتصد ملیون دارلر از مجموع دو اعشاریه هفت ملیارد دالر کمک سالانه نظامی به پاکستان را به حالت تعلیق قرار داد.

XS
SM
MD
LG