لینک های دسترسی

Breaking News

پنیتا: در افغانستان ما باید به سرکوبی طالبان ادامه دهیم


پنیتا: در افغانستان ما باید به سرکوبی طالبان ادامه دهیم
پنیتا: در افغانستان ما باید به سرکوبی طالبان ادامه دهیم

لیون پنیتا ۷۳ساله منحیث بیست و سومین وزیر دفاع ایالات متحده جانشین رابرت گیتس خواهد شد.

میردت باویل خبرنگار صدای امریکا در مورد موضوعات که وزیر دفاع جدید با آن مواجه خواهد شد ، گزارش میدهد که ایالات متحده تقریباً از یک دهه بدینسو درگیر جنگ است.

بیش از ۱۵۰۰ عسکر ایالات متحده در طول ده سال گذشته در افغانستان کشته شده و این جنگ شهرت خویش را به شکل روزافزونی میان شهروندان امریکایی از دست داده است.

در حالیکه یک بر سوم حصۀ قوای نظامی ایالات متحده تا اخیر سال آینده افغانستان را ترک مینمایند، لیون پنیتا، وزیر دفاع جدید ایالات متحده میگوید، تا هنوز هم کار های بسیار مهمی وجود دارد که باید انجام یابد.

" اولین وظیفۀ من در وزارت دفاع ایالات متحده این خواهد بود تا اطمینان دهم، در جنگی که ما درگیر آن هستیم، پیروز خواهیم شد. در افغانستان، ما باید به سرکوبی طالبان ادامه دهیم."

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، در دوازده سال آینده، مبلغ ۴۰۰ میلیارد دالر امریکایی را از بودجۀ امنیت ملی ایالات متحده کاهش داده است. این یک تغییر بزرگی بعد از سالها بودجۀ بزرگ وزارت دفاع میباشد که به تعقیب حملۀ دهشت افگن یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ میلادی در ایالات متحده صورت میگیرد.

پنیتا به خوبی آگاه است که روز های بودجه نامحدود دفاعی خاتمه یافته است.

" آزمونِ فرا راه ماه این خواهد بود تا بودجه را طوری عیار نماییم که مصارف بیهوده و دو برابر را از میان برداشته و آن عناصر مرکزی و اصلی را که یقیناً در دفاع ملت ما به آن نیاز داریم حفظ و نگهداری نماییم."

ایالات متحده با کاهش بزرگ بودجه تا هنوز هم مواجه بوده و اردوی آن کشور در یک ماه مبلغ ۱۰ میلیارد دالر را در جنگ افغانستان به مصرف میرساند.

پنیتا بعد از انجام خدمت منحیث رئیس ادارۀ شبکۀ استخباراتی ایالات متحده یا " سی آی ای" به سمت وزیر دفاع نامزد شده است. در زمان خدمتش در سی آی ای، وی حملۀ را که باعث کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در پاکستان گردید، نظارت میکرد. وی در عین حال یکی از قویترین حمایت کنندۀ افزایش حملات طیاره های بدون پیلوت در امتداد سرحد افغانستان با پاکستان بود که جنگجویان القاعده و طالب را هدف قرار میدهد.

XS
SM
MD
LG