لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش پنتاگون برای بیرون رفت از مشکل بودجه


چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا
چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا
وزیر دفاع ایالات متحده در هفتۀ روان کمپاین جدیدی را برای در هم شکستن بن بست بودجۀ ایالات متحده راه اندازی کرده است که باعث کاهش خود به خودی بزرگی در بودجۀ امریکا شده است.

در میان تجهیزاتی که از اردوی امریکا حذف خواهد شد، شماری از کشتی های طیاره بردار می باشد.

وزارت دفاع امریکا از ماه ها به این سو با صدور هشدارهای شدید می خواهد بفهماند که کاهش خود به خودی بودجه بر نیروهای نظامی این کشور، تاثیرگذار می باشد.

چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا در هفتۀ روان برخی از گزینه های را با جزییات آن پیشکش کرد. او می گوید که در مرحلۀ نخست، شمار سربازان با توانایی های بلند تعویض خواهد شد، طوریکه در آینده اردوی فعال امریکا بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

به گفتۀ آقای هیگل، کشتی های طیاره بردار را از یازده به هشت و یا هم نه کشتی کاهش خواهد یافت.

به همین ترتیب، صفوف نیروهای بحری از ۱۸۲ هزار سرباز به ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار کاهش یافته و فعالیت طیاره های کهنه تر بم افگن نیروی هوایی متوقف خواهد شد.

وزیر دفاع امریکا می گوید که گزینۀ دوم حفظ اردوی بزرگ – به همرای مصارف هنگفت مراقبت های صحی و سایر امتیازات – می باشد، اما به گفتۀ آقای هیگل، از سرمایه گذاری برای تولید اسلحۀ جدید پرهیز شود.

برخی از مقامات وزارت دفاع ایالات متحده گزینۀ کاهش حجم اردوی این کشور را ترجیح می دهند و بیشتر بر کاهش تجهیزات هوایی بی سرنشین (دورون) و نیرو های ویژۀ عملیاتی اتکا می کنند.

تود هریسن، تحلیلگر امور بودجۀ دفاعی می گوید که بدون در نظر داشت اینکه بحران بودجه حل می شود یا خیر، وزارت دفاع در پی پایان جنگ امریکا در عراق و افغانستان، کاهش عظیمی را در اردوی این کشور ایجاد می کند.

به باور هریسن از اردوی کوچکتر نباید تعبیر نادرست شود، به این معنا که اگر اردو از توانمندی های بهتری برخوردار باشد، با نیروی کمتر می تواند کار بیشتر و موثرتری را انجام دهد.

به هشدار های پیشین وزارت دفاع مبنی بر کاهش خود به خودی بودجه توجهی صورت نگرفته است. بحران بودجه ادامه یافت و کاهش خود به خودی اتفاق افتاد.

هریسن می گوید که هیگل با شرح تاثیرات کاهش بودجه، تلاش می کند توجه کانگرس را به خود جلب کند.

مقامات دفاعی ایالات متحده آرزومندند که هشدار های وزارت دفاع، کانگرس و ادارۀ باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده را وادارد تا بن بست های موجود فرا راه مشکل بودجۀ امریکا را برطرف سازند.
XS
SM
MD
LG