لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا قنسولگری‌هایش در روسیه را مسدود می‌کند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

اداره دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به کانگرس این کشور گفته است که قنسولگری های باقیمانده این کشور در روسیه را مسدود می‌کند.

وزارت خارجه ایالات متحده هفتهٔ گذشته طی یاداشتی به قانوگذاران این کشور گفت که قنسولگری شهر ولادی‌وستوک در شرق روسیه را به طور دایمی مسدود و فعالیت‌های قنسولگری شهر یکاترینبرگ در شرق کوه های اورال را به طور موقت متوقف می‌کند.

در اطلاعیه وزارت خارجه، که یک نسخه‌ای آنرا اسوشیتدپرس به دست آورده، آمده است که این تصمیم به دلیل محدود کردن تعداد دیپلومات های امریکایی از سوی مقامات روسی در سال۲۰۱۷ صورت می‌گیرد.

پس از عملی شدن این اقدام، تنها مکان دیپلوماتیک ایالات متحده در روسیه سفارت این کشور در مسکو خواهد بود.

روسیه دستور انسداد یک قنسولگری دیگر امریکا در سینت پیترسبرگ را پس ازآن در سال ۲۰۱۸ صادر کرد که ایالات متحده دستور انسداد قنسولگری روسیه در شهر سیاتل و اخراج ۶۰ دیپلومات روسی از ایالات متحده را داد.

اما این‌بار مقامات گفته اند که واشنگتن پلان کدام اقدامی علیه قنسولگری های روسیه در ایالات متحده را ندارد.

قنسولگری در ولادی وستوک به دلیل همه گیری کروناویروس به طور موقت در ماه مارچ تعطیل شده بود و کارمندان آنجا قبلاً انتقال تجهیزات حساس، اسناد و سایر موارد را آغاز کرده بودند.

این دو قنسولگری در مجموع ۱۰ دیپلومات امریکایی و ۳۳ کارمند محلی داشتند.

زمان دقیق اجرایی شدن این تصمیم هنوز مشخص نشده است. کارمندان امریکایی این قنسولگری ها به سفارت این کشور در مسکو منتقل می‌شوند، در حالی که طبق این اطلاعیه، کارمندان محلی خانه نشین خواهند شد.

وزارت خارجه می‌گوید که با مسدود شدن دایمی قنسولگری در ولادی وستوک سالانه ۳.۲ میلیون دالر صرفه جویی خواهد شد.

مسدود شدن قنسولگری های ایالات متحده در روسیه یک دردسر بزرگ برای مسافران امریکایی که در شرق دور روسیه و سایر مناطق دور دست این کشور زندگی می‌کنند ببار آورده است زیرا آنان مجبور اند برای دریافت خدمات قنسولی به سفارت این کشور در مسکو مراجعه کنند.

XS
SM
MD
LG