لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: مشکل دهشت افگنی و کوریای شمالی در صدر آجندای گروه هفت قرار دارد


سران گروه هفت امیدوارندتا آقای ترمپ در مورد توافق اقلیم پاریس و مسایل تجارت بین المللی موقف نرم تر بگیرد
سران گروه هفت امیدوارندتا آقای ترمپ در مورد توافق اقلیم پاریس و مسایل تجارت بین المللی موقف نرم تر بگیرد

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در آغاز نشست سران گروه هفت یا هفت کشور بزرگ صنعتی جهان گفت که مبارزه بر ضد دهشت افگنی و مشکل با کوریای شمالی در صد آجندای این نشست خواهد بود.

نشست سران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان روز جمعه در سیسلی، ایتالیا، برگزار شد.

آقای ترمپ که در پهلوی شینزو آبی، صدراعظم جاپان، نشسته بود، گفت که این نشست "تمرکز مشخص بر مشکل کوریای شمالی" خواهد داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده راست و صدراعظم جاپان چب در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا
رئیس جمهور ایالات متحده راست و صدراعظم جاپان چب در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا

علاوه بر آن، رهبران گروه هفت در مورد مبارزه بر ضد تندروان و گروه های دهشت افگن مثل داعش و برنامه هسته ای و میزایل های بالستیک کوریای شمالی، صحبت خواهند کرد. آقای ترمپ گفته است که مشکل کوریای شمالی در یک مقطع زمانی، حل خواهد شد.

تجارت بین المللی یکی از دیگر موضوعاتی است که رئیس جمهور ایالات متحده در نظر دارد با سایر رهبران گروه هفت به بحث گیرد. در عین حال، رهبران گروه هفت امیدوارند تا آقای ترمپ در مورد تغییرات اقلیمی و مسایل تجارت بین المللی موقف نرم تر بگیرد.

در همین حال، گری کوهن، رئیس شورای اقتصاد ملی رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که بحث تجارتی با رهبران گروه هفت، یکی از مسایل عمدۀ نشست سران این گروه خواهد بود.

موقف آقای ترمپ در برابر رهبران ناتو

آقای ترمپ در جریان سخنرانی اش در نشست سران ناتو در بلجیم، پایتخت بروکسل، با صراحت رهبران سایر اعضای ناتو را به خاطر عدم رعایت تعهدات مالی شان در قسمت تمویل پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، مورد انتقاد قرار داد. آقای ترمپ گفت که چنین برخورد، در برابر مالیه دهندگان امریکایی، منصفانه نیست.

عملی سازی توافق پاریس در مورد کاهش گاز های مضره یکی از موضوعات دیگری است که نشست رهبران گروه هفت روی آن بحث خواهند کرد.

آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش گفته چندین بار موقف های جنجال بر انگیز در مورد تغییرات اقلیمی گرفت و گفته بود که ادعای گرمایش زمین توسط اعمال بشر، فقط یک "فریب مخرب" است.

گروه هفت از چندین دهه به این سو، بار ها تهدیدات تغییر اقلیم را به رسمیت شناخته است.

ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، جاپان و بریتانیا عضویت گروه هفت را دارند.

این گروه که متشکل از کشور های بزرگ صنعتی جهان است، بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴، روسیه را نیز به عضویت پذیرفت و در تا آن زمان، به نام گروه هشت مسمی بود. اما پس از تجاوز روسیه بر منطقۀ کریمه در اوکراین، اشتراک مسکو در این نشست به حال تعلیق در آمد.

ریکس تیلر، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته است که روسیه زمانی می تواند دوباره به عضویت این گروه شامل گردد که توافق منسک را تطبیق کند تا حاکیمت اوکراین اعاده گردد.

XS
SM
MD
LG