لینک های دسترسی

Breaking News

انتقام مرگ سلیمانی؛ امریکا به ایران هشدار داد  


جنرال کینت مکنزی، قوماندان فرماندهی مرکزی ایالات متحده در شرق میانه می‌گوید که اگر ایران در نخستین سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی دست به حملهٔ بزند، واشنگتن آماده است به آن پاسخ دهد.

آقای مکنزی امروز ۲۱ دسمبر (اول جدی) به خبرنگاران گفت: "ما آماده ایم از خود، از دوستان و شرکا خویش دفاع کنیم و اگر نیاز افتد آماده واکنش استیم."

این دگر جنرال امریکایی گفت که نیروهای این کشور آمادهٔ پاسخگوی به هر گونه اقدام ایران و جنگجویان نیابتی شان اند.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به تاریخ سوم ماه جنوری سال ۲۰۲۰ در یک حملهٔ هوایی ایالات متحده در نزدیکی بغداد کشته شد.

این در حالی است که رییس سپاه پاسداران ایران به تاریخ ۱۹ سپتمبر (۲۹ سنبله) گفت که تهران انتقام مرگ قاسم سلیمانی را از ایالات متحده خواهد گرفت.

حسین سلامی، قوماندان عمومی سپاه پاسداران ایران گفت "ما کسانی را هدف قرار می‌دهیم" که در کشتن قاسم سلیمانی به گونهٔ مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند.

آقای مکنزی اخیراً‌ به عراق و سوریه سفرهای داشته و با نیروهای امریکایی مستقر در آنجا دیدار کرده است.

به همین گونه، جنرال مارک میلی،‌ لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا هفتهٔ گذشته در سفر‌های که از پیش اعلام نشده بود از قطر، عربستان سعودی، امارات متحدهٔ عرب، اسراییل و افغانستان دیدار کرد.

در سایر اقدامات، یک کشتی طیاره بردار امریکایی از اواخر نومبر به اینسو در آب‌های خلیج گزمه می‌کند و طیاره‌های B-52 بر فراز منطقه در پرواز اند تا قدرت خویش را ایران و متحدین آن نشان داده باشند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در واکنش به هشدار ایران در صفحهٔ تویترش نوشته بود: "هر حملهٔ ایران علیه ایالات متحده، به هر گونه‌ای که باشد با حمله بر ایران منتج خواهد شد که اندازهٔ آن ۱۰۰۰ مرتبه بزرگتر خواهد بود."

با آنهم امروز در نزدیکی سفارت امریکا در بغداد چندین راکت اصابت کرد که فقط خسارات مالی را به بار آورد.

مایک پمپیو، وزیر خارجهٔ ایالات متحده این حمله را تقبیح کرده و آنرا کار ملیشه‌های عنوان کرد که از حمایت ایران برخوردار اند.

XS
SM
MD
LG