لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن خواستار اقدام فوری میانمار برای پایان دادن خشونت ها شد


بر شمار پناهجویان روهنگیایی که از میانمار به بنگله دیش فرار می کنند، هر روز افزوده می شود.
بر شمار پناهجویان روهنگیایی که از میانمار به بنگله دیش فرار می کنند، هر روز افزوده می شود.

واشنگتن از حکومت میانمار خواست تا برای پایان دادن به خشونت های جاری در ایالت راخین اقدام فوری کند.

پتریک مورفی، معاون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده با بیان این مطلب افزود که حکومت میانمار باید روند رساندن کمک های بشردوستانه را به ایالت راخین تسهیل کرده و "تشنج ها" را در آن منطقه کاهش بدهد.

این مقام ارشد امریکایی که هفته گذشته به خاطر بررسی اوضاع در یک سفر سه روزه به میانمار رفته بود گفت که مسؤولیت اصلی برای پایان دادن خشونت ها به دوش مقام های امنیتی میانمار و حکومت محلی ایالت راخین است.

آقای مورفی همچنین از حکومت میانمار خواست تا برای "مشکلات دیرینه" در ایالت راخین راه حل پیدا کند.

این در حالیست که شمار مسلمانان روهنگیایی که به دنبال آغاز خشونت ها در ایالت راخین میانمار به بنگله دیش فرار کرده اند، به ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.

خشونت های اخیر در ایالت راخین زمانی آغاز شد که ستیزه جویان مسلمان بر مواضع نیرو های امنیتی میانمار حمله کردند. اردوی میانمار در واکنش به این حمله، در اواخر ماه اگست عملیات گسترده نظامی در مناطق مسلمان نشین ایالت راخین را آغاز کرد که در اثر خشونت های ناشی از آن صد ها هزار مسلمان روهنگیایی از خانه های شان فرار کرده اند.

معاون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده گفت که واکنش اردوی میانمار در برابر حملات ستیزه جویان "نا متناسب" بوده است.

ملل متحد نیز خشونت های اخیر توسط اردوی میانمار در ایالت راخین را "پاکسازی قومی" خوانده است.

یک مقام ارشد ملل متحد گفت که برای کمک به پناهجویان روهنگیایی در بنگله دیش برای شش ماه آینده به ۲۰۰ میلیون دالر نیاز است.

نهاد های کمک رسان هشدار داده اند که یک بحران بشری در ایالت راخین نیز در حال وقوع می باشد.

فشار های بین المللی بر آنگ سانگ سوچی، رهبر میانمار به خاطر عدم اقدامات کافی برای توقف خشونت های اردوی آن کشور علیه مسلمانان روهنگیایی در حال افزایش است.

ایالات متحده، سویدن، بریتانیا، فرانسه، مصر، سنیگال و قزاقستان روز جمعه از انتونیو گوتیرس، منشی عمومی ملل متحد خواستند تا هفته آینده در مورد خشونت های جاری در ایالت راخین به شورای امنیت ملل متحد گزارش بدهد.

حکومت میانمار اتهامات پاکسازی قومی را رد کرده و می گوید که علیه ستیزه جویان می جنگد.

XS
SM
MD
LG