لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ بیش از ۴۰ هزار مورد در یک روز 


ایالات متحده برای نخستین بار در یک روز از ۴۰ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ خبر داد.

ارقام واشنگتن پوست نشان میدهد که ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینا جنوبی، تینسی و یوتا بیشترین موارد ابتلا را گزارش داده اند.

ایالت‌های فلوریدا و تکزاس اعلام کرده اند که برای توقف گسترش کروناویروس، برخی از اماکن را مسدود و قیود جدید را وضع می‌کنند.

مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده در جریان یک کنفرانس خبری گفت که موارد کووید۱۹ در ۱۶ ایالت افزایش یافته، اما در ۳۴ ایالت دیگر ثابت باقی مانده است.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، امریکا با ۲.۴ میلیون مورد ابتلا و در حدود ۱۲۵ هزار مورد مرگ، در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

از جانب دیگر، سازمان جهانی صحت می‌گوید که در جریان سال آینده، برای ابتکار جهانی "تسریع روند دسترسی به وسایل کووید۱۹" به ۳۱.۳میلیارد دالر نیاز خواهد بود.

این سازمان دیروز ۲۶ جون (ششم سرطان) گفت که براساس طرحی که امروز پیشنهاد شد، در بخش های تشخیص، درمان و واکسین کووید۱۹ به این مقدار بودجه نیاز است.

این سازمان می‌گوید که در حال حاضر به ۱۳.۷ میلیارد دالر به گونه فوری نیاز است.

براساس معلومات سازمان جهانی صحت، تا اکنون کشور های جهان فقط ۳.۴ میلیارد دالر به این بخش تعهد کرده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح شنبه ۲۷ جون (هفتم سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از۴۹۴ هزار ۸۵۶ نفر را گرفته و بیش از نه میلیون و ۸۲۸ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG