لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا یک پایگاه هوایی سوریه را هدف حملات میزائیل قرار داد


روسیه و ایران دو متحد رژیم اسد، این حمله را محکوم کرده است
روسیه و ایران دو متحد رژیم اسد، این حمله را محکوم کرده است

ايالات متحده يك ميدان هوايى را در سوريه هدف ٥٩ فير ميزائيل کروز قرار داده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت كه فرمان شليك هدفمند ميزائيل را بر ميدان هوايى داده است كه از آن حملات بمى گاز دار عليه مردم سوريه انجام شده است.

اردوی امریکا شب گذشته با شلیک ٥٩ فیر میزایل از یک کشتی نیروی بحری امریکا، یک پایگاه هوایی سوریه را هدف قرار داد.

مقامات قصرسفيد اين را هم نگفته اند كه آيا با اين حمله اكتفا خواهند كرد يا اينكه آغاز سلسله حملات بر سوريه خواهد بود.

وزارت دفاع امريكا مى گويد كه مقامات روسيه را از اين حملات آگاه كرده است. اما روسیه این حملۀ امریکا را با الفاظ شدید محکوم نموده است.

واکنش ها در پی حملات میزایل امریکا بر پایگاه هوایی سوریه

روسیه و ایران با تقبیح این اقدام امریکا گفته اند که تلاش های مبارزه علیه دهشت افگنی را پیچیده می سازد.

دفتر رئیس جمهور اسد با تقبیح حمله آن را "رفتار بی باکانه و غیرمسوولانه" خوانده است. اردوی سوریه حملۀ میزایل امریکا را تضعیف بخشیدن جنگ سوریه علیه دهشت افگنی عنوان کرده است.

روسیه، متحد نزدیک بشارالاسد رئیس جمهور سوریه این اقدام امریکا را محکوم کرده آن را "تجاوز بر یک کشور مستقل" خوانده گفته است که تفاهمنامۀ همآهنگی عملیات هوایی با امریکا را در سوریه به حالت تعلیق در میآورند.

سخنگوی ولادمیرپوتین گفته است که این حمله ضربۀ قابل توجهی بر روابط روسیه و امریکا وارد خواهد آورد و مانع جدی را در ایجاد ائتلاف بین المللی علیه دهشت افگنی ایجاد می کند.

عربستان سعودی، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسراییل از این حمله حمایت کرده آن را اقدام تلافی جویانه علیه حملۀ بمی گاز دار علیه مردم سوریه خوانده اند.

بشارالاسد برعلاوه جنگ عليه شورشيان، با گروه داعش نيز در جنگ است كه بخشى از شهر هاى آن كشور را در كنترول دارد.

این حمله میزائیل از تحت البحری های امریکا در دریای مدیترانه و بطور محدود در واکنش به حمله شیمیایی اخیر رژیم اسد صورت گرفته است.

به اساس گزارش سی ان ان، این حمله از روی دو کشتی جنگی «یواس‌‌اس راس» و «یواس‌اس پورتر» انجام شده است که برای حمله احتمالی در شرق دریای مدیترانه حاضر شده اند.

این اولین اقدام نظامی مستقیم امریکا و رئیس جمهور ترمپ علیه نیروهای بشار اسد است.

در حمله شیمیایی روز سه شنبه بیش از یکصد کشته برجای گذاشت که دهها کودک جزو قربانیان بودند.

آقای ترمپ گفته است "من دستور چنین حمله به مرکز نگهداری تسلیحات سوریه را دادم. این اقدام برای منافع امریکا و متحدان ما در منطقه است تا بتواند از حملات بمى گاز دار مشابه جلوگیری کند. این حمله در راستای منافع حیاتی امنیت ملی امریکا بوده است."

به گفته آقای ترمپ، سوریه خطوط را زیر پا گذاشته است. در نتیجه اقدامات سوریه، بحران مهاجران، شکل گیری داعش و تهدیدهای جهانی شکل گرفته است "من از همه کشورهای جهان و حامیان صلح می خواهم که برای پایان این جنگ خونین به ما بپیوندند."

XS
SM
MD
LG