لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: اعتماد به امریکا در جهان به اندازۀ امروز قوی نبوده است


رئیس جمهور ایالات متحده، سفرش را به کشور های آسیا "یکی از طولانی ترین سفرهای یک رئیس جمهور امریکا در بیست و پنج سال اخیر به منطقه" عنوان کرد.

دونالدترمپ تاکید کرد که همواره در هر تصمیم و هر اقدامش، ایالات متحده را در اولویت نخست قرار داده‌ است.

آقای ترمپ هدف این سفر ۲۱ روزه اش را "متحد کردن جهان علیه تهدید کوریای شمالی، تقویت هم پیمانی و همکاری اقتصادی امریکا با کشورهای شرق آسیا و تجارت عادلانه و دوجانبه" عنوان کرد.

دونالد ترمپ عصر چهارشنبه در قصرسفید گفت "احترام فراوان به هیات امریکایی نشان داد که اعتماد به ایالات متحده در صحنه جهانی، هرگز به اندازه امروز قوی نبوده است".

رئیس جمهور ترمپ، چالش‌های امروزی را محصول اشتباهاتی دانست که در گذشته و برای سال‌های متمادی توسط دولت‌های دیگر صورت گرفته‌ است.

آقای ترمپ در ادامه افزود، "بخشی از این اشتباهات ناشی از بی‌تفاوتی یا سهل‌انگاری بوده و بخشی از آنها هم ناشی از ساده لوحی و قضاوت ناصحیح."

رئیس جمهور ترمپ، عصر چهارشنبه دست آورد های سفرش را به کشور های آسیایی بیان کرد
رئیس جمهور ترمپ، عصر چهارشنبه دست آورد های سفرش را به کشور های آسیایی بیان کرد

دونالدترمپ، ملاقاتش را با همتای چینایی اش " بسیار سودمند" عنوان کرده گفت که شی جینگ پینگ متعهد شد که به قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد علیه کوریای شمالی پایبند باشد.

آقای ترمپ افزود " آقای شی وعده داد تا از نفوذ زیاد اقتصادی بیجینگ در کوریای شمالی در راستای اعمال فشار بر رژیم پیونگ یانگ استفاده کند تا به هدف مشترک ایالات متحده و چین که همان خلع سلاح اتمی شبه جزیر کوریا است دست یابیم."

رئیس جمهور ایالات متحده گفت به هر کشوری که رفته است "بر همکاری بین کشورهای مستقل تاکید کرده و این نکته را روشن ساختیم که ایالات متحده یک دوست قابل اعتماد و یک شریک قوی برای آن کشور ها و یک حامی قدرتمند برای شهروندان امریکا می باشد."

آقای ترمپ تاکید کرد که کشورش آماده است با هر کشوری در آن منطقه در یک رابطه تجاری منصفانه و برابر مشارکت داشته باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت "سوء استفاده‌هایی که پیش از این از روابط تجاری با ایالات متحده صورت گرفته به کشور ما ضرر رسانده، اما از این پس این اتفاق رخ نخواهد داد".

آقای ترمپ در این سفر از جاپان، کوریای جنوبی، چین، ویتنام و فلیپین بازدید به عمل آورد.

XS
SM
MD
LG