لینک های دسترسی

Breaking News

آیا تعادل قدرت در مرکز مقننۀ امریکا برهم خواهد خورد؟


رأی دهندگان در ایالت الابامای امریکا، امروز به مراکز رأی دهی رفتند تا جاگزین جف سیشنز، عضو پیشین مجلس سنا را انتخاب کنند. سیشنز اکنون به حیث لوی سارنوال وظیفه اجرا میکند و کرسی قبلی او در سنا، به رقابت گذاشته شده است. این رقابت، در سیاست واشنگتن، بسیار با اهمیت تلقی شده و توأم با اتهامات و جنجال ها میباشد.

انتخابات در الاباما صورت میگیرد، اما سیاستمداران در اینجا، یعنی در واشنگتن، آن را به دقت دنبال میکنند، زیرا هرکسی که در رقابت امروز برنده گردد، نه تنها منحیث سناتور وارد واشنگتن میشود، بلکه میتواند تعادل قدرت را در مجلس سنا برهم بزند.

کرسی خالی شدۀ جف سیشنز، سناتور قبلی ایالت الاباما، امروز میان رای مور، کاندید جمهوریخواه، و دگ جونز، کاندید دموکرات، به رقابت گذاشته شده است. رای مور، که سابقۀ کار منحیث قاضی را دارد، با اتهامات افتضاح آوری مواجه بوده، و رقیب اش دگ جونز، قبلاً سارنوال بوده است. هردوی آنان، شب گذشته برای آخرین بار تلاش ورزیدند رأی دهندگان را به خود جلب کنند.

اتهامات سؤرفتار جنسی

در ایالت الاباما، که بسیار یک ایالت محافظه کار شمرده میشود، کامیابی رای مور باید به سادگی پیشبینی میشد، اما ادعا های سؤرفتار جنسی که بر او وارد شده، کارزار انتخاباتی اش را زیر سایه آورده است. چندین زن او را متهم ساخته که وقتی نابالغ بودند، از سوی او با آنها سؤرفتار جنسی صورت گرفته بود. یورلی یانگ نیلسن، یک بانو، ادعا میکند که چهل سال قبل، مور بر او در اثنای رانندگی دست انداخته بود.

خانم نیلسن میگوید: «من ترسیده بودم، او همچنان سعی میکرد پیرهنم را از تنم دور سازد. فکر کردم او بر من تجاوز میکند.»

اما رای مور این اتهامات را کاملاً دروغ و از روی خصومت میخواند. وی می افزاید که "هیچ یکی از این زنان را نمیشناسم و هرگز با هیچ یکی شان رفتار نامناسب جنسی نداشته ام".

قانونگذاران میگویند اگر رای مور برنده شود، او در مجلس سنای امریکا، با تحقیقات کمیتۀ اخلاقیات مواجه خواهد شد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، چندی پیش از حمایت رای مور طفره میرفت، اما در روز های اخیر کمپاینش، از او حمایت وسیع و علنی کرد و رأی دهندگان را تشویق کرد تا به رای مور رأی دهند. ترمپ هشدار داد که اگر رای مور برنده نشود، برنامه هایش در واشنگتن با اخلال مواجه خواهند شد.

XS
SM
MD
LG