لینک های دسترسی

Breaking News

درخواست میلیارد ها دالر برای رسیدگی به زیانهای توفان هاروی


هنوز هم کوچه های شهر هیوستن را آب فراگرفته است
هنوز هم کوچه های شهر هیوستن را آب فراگرفته است

ریزش باران های شدید ناشی از توفان دریایی موسوم به هاروی در شهر هیوستن ایالت تکزاس امریکا توقف یافته و ارتفاع آب ناشی سیلابها نیز روبه تقلیل است. دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، با ارسال یک نامه به کانگرس، خواستار منظوری هشت میلیارد دالر به خاطر رسیدگی به زیان های توفان اخیر شده است.

قرار است رئیس جمهور ترمپ امروز بار دیگر به تکزاس و همچنان به ایالت لویزیانا سفر کند. در کمتر از یک هفته، این دومین سفر رئیس جمهور ترمپ به ایالت تکزاس میباشد. قصر سفید هدف از این سفر بازدید با نجات یافته گان و بررسی خسارات ناشی از توفان دریایی هاروی و سیلاب های اخیر در تکزاس و لویزیانا خوانده است.

رئیس جمهور ترمپ همچنان با امضای یک فرمان اجرایی، فردا یکشنبه را "روز دعاخوانی" برای قربانیان توفان هاروی اعلام کرده است.

بر اساس تازه ترین ارقام، توفان هاروی تا حال نزدیک به پنجا نفر را هلاک و بیش از یک میلیون تن دیگر را بیجا ساخته است.

باوجود آن که ریزش باران در شهر هیوستن ایالت تکزاس توقف یافته است، اما تلاش ها برای نجات یافته گان هنوز هم ادامه دارد.

ده ها هزار تن از افراد بیجا شده در مراکز اختصاص یافته به نجات یافتگان، مسکن گزین شده اند. در یک اقدام، تعدادی از مساجد نیز بدلیل معاونت دست به کار شده و درب های خود را برای آسیب دیدگان گشوده است.

الیاس چوهدری، یک رضاکار مسلمان در تکزاس، میگوید که پیروان مذاهب مختلف در آنجا، دست به دست هم داده و به کمک آُسیب دیدگان شتافته اند. او می افزاید که "ما همچنان با این کار از یکدیگر چیزی های زیاد نیز آموخته ایم."

توفان دریایی هاروی شام جمعۀ گذشته با سرعت حدود ۲۱۰ کیلومتر در ساعت، به سواحل ایالت تکزاس رسید.

توفان هاروی همچنان یک بر چهارم ظرفیت تصفیه گاه های نفت ایالات متحده را، که بیشتر آنها در خلیج مکسیکو قرار دارند، مسدود ساخته و باعث شده تا قیمت تیل در ایالات متحده بالا برود.

XS
SM
MD
LG