لینک های دسترسی

Breaking News

بلند رفتن نگران کنندۀ سطح آب در مناطق سیلابزدۀ امریکا


توفان بحری موسوم به هاروی که مناطق جنوب ایالات متحده را آماج قرار داده، هنوز خاتمه نیافته و نگرانی ها از بابت بالا آمدن سطح آب در شهر هیوستن تکزاس شدت گرفته است. تا کنون شش تن بر اثر سیلاب ها هلاک و حدود سی هزار نفر از خانه هایشان متواری شده اند.

در همین حال، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، امروز برای مشاهدۀ مناطق بحران زده، به ایالت تکزاس سفر کرده است.

با ادامه سیل و توفان در ایالت تکزاس امریکا، به هزاران نفر در شهر هیوستن، گفته شده که خانه‌ های خود را ترک کنند. در این توفان شهر های راکپورت، هیوستن که چهارمین شهر بزرگ امریکا است، و شهر نسبتا کوچکی بنام ویکتوریا خسارات زیادی را متحمل شده اند.

از زمان رسیدن توفان به تکزاس، میزان بارش ۷۵ سانتیمتر بوده که خیابان‌ها را به رودخانه تبدیل کرده است.

بیش از بیست هلیکوپتر در عملیات نجات و امداد شرکت دارند. والی لوئیزیانا میگوید با گسترش باران های سنگین، احتمال میرود که وضعیت وخیم تر شود.

تیم های نجات به روز دو شنبه با هلیکوپتر ها مصروف تخلیه مردم گیر مانده در مناطق دارای بیشترین مقدار سیلاب بودند، ساکنان از قایق های کوچک برای رسیدن به همسایگان و سایرین استفاده می کردند.

به روز دوشنبه، رئیس جمهور ترمپ افرادی را که در عملیات نجات و امداد سهم گرفته اند، ستود و گفت که شاهد "تلاش ها و محبت خارق العاده" بوده است.

رئيس جمهور متعهد به حمایت کامل حکومت فدرال از مناطق آسیب دیده در تکزاس و لوئیزیانا شد و گفت که ٨٥٠٠ کارمند حکومت هم اکنون در تکزاس مشغول کمک رسانی اند.

جان بل ادرواردز، والی ایالت لوئیزیانا، هشدار داد که تا ختم هفته باران های بیشتر در آن ایالت خواهد بارید.

پیشنهاد بودجه اداره حکومت ترمپ در ماه مارچ کاهش قابل توجه را در برنامه های اضطراری فدرال و کمک ها به سیلاب زدگان نشان می دهد، اما رئیس جمهور گفته است که تلاش های بازسازی در تکزاس و لوئیزیانا به کمک میلیاردها دالر نیاز دارد که باید توسط کانگرس مورد تایید قرار گیرد.

XS
SM
MD
LG