لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش چشمگیر صدور ویزۀ امریکا به مهاجرین قانونی


صدور ویزۀ ایالات متحده به اعضای خانواده های شهروندان امریکایی که خواهان مهاجرت قانونی به امریکا اند، در نه ماه اول ۲۰۱۷ کاهش چشمگیر داشته است.

آمار ادارۀ خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده USCIS نشان می دهد که در نه ماه نخست۲۰۱۷ میلادی، ۴۰۶ هزار ویزه به اعضای خانواده های شهروندان امریکایی صادر شده است که بر اساس رشتۀ خانوادگی خواهان مهاجرت قانونی به ایالات متحده اند—در حالیکه این رقم در عین دوره سال ۲۰۱۶ به ۵۳۰ هزار ویزه می رسید.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از کانگرس امریکا خواسته است تا روند مهاجرت های قانونی آنعده افرادی را بگیرد که بر اساس بستگی خانوادگی با شهروندان امریکایی یا "مهاجرت زنجیره‌ای" می خواهند به ایالات متحده مهاجرت کنند.

رئیس جمهور ترمپ در ماه اپریل یک فرمان اجراییه را توشیح کرد و به ادارات ذیربط مهاجرت ایالات متحده دستور داد تا پیش نویس قانون و راهنمایی های جدید را برای سیستم مهاجرت قانونی امریکا، آماده کنند.

آقای ترمپ با انتقاد از سیستم مهاجرت های قانونی به داخل ایالات متحده گفته است که مهاجری که به شکل قانونی وارد امریکا می شود، قادر است تا "ده ها عضو خانوادۀ خود را" به امریکا بیاورد و آنهم "بدون معیار برای انتخاب" این افراد. او این روند را تهدید به امنیت ملی امریکا خوانده است.

خبرگزاری رویترز به استناد معلومات ارایه شده از سوی ادارۀ خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده گزارش می دهد که حتی قبل از اقدام قانونگذاران امریکایی در این مورد، رقم صدور ویزه به اعضای خانواده های شهروندان امریکایی در بیش از یک دهۀ گذشته در پائین ترین سطح قرار گرفته است.

علاوه بر آن، ادارۀ کنونی امریکا تلاش می کند تا جلو مهاجرت های غیر قانونی را به داخل این کشور بگیرد. روی همین دلیل، آقای ترمپ خواهان اعمار دیوار طولانی در امتداد سرحد با مکسیکو شده است. افزون بر این، توقیف افرادیکه به صورت غیر قانونی وارد امریکا شده اند، در زمان ریاست جمهوری آقای ترمپ افزایش یافته است.

اما حامیان مهاجرت های قانونی به ایالات متحده، ادعا می کنند که هیچ فردی فقط به خاطر داشتن خویشاوند در امریکا به صورت خود به خود واجد شرایط صدور ویزۀ امریکا نمی شود. به گفتۀ آنان همه افرادیکه قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارند، مورد بررسی امنیتی قرار می گیرند و این روند در برخی اوقات سال ها طول می کشد.

XS
SM
MD
LG