لینک های دسترسی

Breaking News

سفر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به کابل


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شام چهارشنبه، با پاول راین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا و هیات همراهش، در ارگ دیدار کرده است.

ارگ در خبرنامه‌ای گفته است: "هر دو جانب روی گسترش همکاری‌های دو جانبه، مبارزه با تروریزم، مسایل منطقوی، تأثیرات مثبت استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، آمادگی‌ها برای انتخابات ولسی‌ جرگه و صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها، بحث و تبادل نظر کردند".

پیش از این ملاقات، رئيس مجلس نمایندگان ايالات متحده بعد از ظهر روز چهارشنبه، از قول اردوی عملیات ویژه کماندو های افغان نیز دیدن کرد.

در این دیدار در ریشخور، آقای راین با هئیت همراه اش با دگر جنرال بسم الله وزیری، قوماندان قول اردوى عمليات ویژه کماندو دیدار و روی موضوعات مختلف امنیتی افغانستان به خصوص تامین امنیت انتخابات پارلمانی افغانستان گفتگو کرد.

پال راین به نیرو های امنیتی افغانستان اطمینان داد که مانند گذشته، ایالات متحده درعرصه هاى مختلف به ويژه در تقويت وتجهيز نيروهاى امنيتى ودفاعى افغانستان، جهت سرکوب دهشت افگنی بين المللى حمايت خواهد کرد.

دفتر رئیس مجلس نمایندگان امریکا در مورد سفر او به افغانستان تا حال رسماً اعلامیه نداده است.

پال راین از حزب جمهوریخواه که از سال ۲۰۱۵ تا حال ریاست مجلس نمایندگان امریکا را بر عهده دارد اشاراتی رسانده است که تا ختم سال جاری از کارش کناره گیری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG