لینک های دسترسی

Breaking News

توافق میان امریکا و اسراییل روی برنامۀ اتمی ایران


جی کارنی سخنگوی قصر سفید
جی کارنی سخنگوی قصر سفید

قصر سفید: اسراییل و ایالات متحده در جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی، متعهد میباشند اما تا هنوز هم وقت برای دپیلوماسی وجود دارد.

یک روزنامۀ اسراییلی روز دوشنبه گزارش داد که ایالات متحده پیام غیر مستقیمی از طریق دو کشور ناشناس اروپایی به ایران فرستاده که این کشور در صورتیکه ایران بالای منافع امریکا در خلیج فارس حمله نکند، حملۀ اسراییل بر تسهیلات اتمی ایران را حمایت نخواهد کرد.

جی کارنی با رد این خبر، به صدای امریکا گفت در صورتیکه بحث جلوگیری از دسترسی قطعی به سلاح اتمی ایران روی کار می آید، ایالات متحده و اسراییل با هم توافق کامل دارند.

سخن گوی قصر سفید میگوید این پالیسی رئیس جمهور است و او با درنظر داشت تمامی جنبه ها، هدف جلوگیری از دسترسی تهران به سلاح اتمی را پیگیری خواهد کرد.

کارنی این را هم گفت که رییس جمهور اوباما در حالیکه تعزیرات را بر ایران شدید تر می سازد، به این باور است که تا هنوز هم وقت برای دیپلوماسی وجود دارد.

اما کارنی اضافه نمود که دریچه ها برای همیشه باز باقی نمی ماند و تاکید ورزید که تمامی گزینه های روی میز مذاکره قرار دارد تا تولید بم اتمی توسط ایران را توقف دهد.

شیخ حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله
شیخ حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله
رهبر حزب الله لبنان: ما سلاح کیمیاوی نداریم

شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان روز دوشنبه گفت که آن گروه سلاح کیمیاوی نداشته اما باآنهم می تواند در صورت جنگ، آسیب و صدمۀ بزرگی را به اسراییل برساند.

شیخ نصرالله هشدار میدهد که در جنگ با اسراییل، گروه او میزایل های را در اختیار دارد که می تواند اهدافی را در آن کشور نشانه گیری کند.

شیخ نصرالله می گوید که حزب الله نیازی به سلاح اتمی و یا هم کیمیاوی ندارد، اما او با اشاره به تسهیلات هسته یی اسراییل گفت "اهدافی در اسراییل وجود دارد که اگر هدف قرار گیرد، عین نتیجه را به بار خواهد آورد."

اسراییل و حزب الله در سال 2006، جنگ نافرجام یک ماهه را پشت سر گذاشتند که در آن 1200 لبنانی و 160 اسراییلی کشته شد.

در آن جنگ، حزب الله نزدیک به 4000 راکت را بالای قلمرو اسراییل شلیک کرد و باور به این است که از آن زمان تا حال، حزب الله زراد خانۀ خود را تقویت کرده است.
XS
SM
MD
LG