لینک های دسترسی

Breaking News

پرتاب سلاح و مهمات از جانب امریکا برای شورشیان سوری


طیاره نظامی امریکایی در حال پرتاب مواد کمکی
طیاره نظامی امریکایی در حال پرتاب مواد کمکی

شبکه خبری سی.ان.ان روز دوشنبه گزارش داد که اردوی امریکا شبانه ۵۰ تُن مهمات را برای گروه های شورشی در شمال سوریه تحویل داده است.

به گزارش این شبکه، این مهمات که اکثر سلاح خفیفه میباشد از طریق هوا و در ۱۱۲ بسته برای شورشیان تحویل داده شد و اولین روش جدید حکومت باراک اوباما برای حمایت فوری از این گروه ها است.

دگروال ستیف وارن، سخن گوی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا می گوید مهمات در اختیار آن عده از رهبران شورشی سوری قرار گرفته است که قبلاً توسط ایالات متحده شناسایی و تائید شده اند و رهبر گروه های میباشند که با گروه دولت اسلامی در سوریه می جنگند. وارن جزئیات بیشتری را در مورد ماموریت هوایی اردوی امریکا در سوریه به خاطر امنیت عملیات، ارائه نکرد.

طیاره های باری ۱۷- C با حفاظت جتهای جنگی، مهمات را در ولایت حسکه، در شمال سوریه به یک ائتلاف از گروه های شورشی موسوم به "ائتلاف سوریه عرب" پرتاپ کردند. مقام های دفاعی امریکا این تحویل دهی مهمات را یک امر معمول جدید عنوان کرده میگویند که نیرو های ائتلاف در صورت نیاز پرتاب مهمات را ادامه خواهند داد.

ختم آموزش دهی و استفاده از روش های جدید در سوریه

قبل بر آن، امریکا با اعلام شکست برنامه آموزش نیروهای سوری گفته بود که تلاش می کند به جای آن، گروه های تثبیت شده مخالف بشار الاسد را که توسط مقامات امریکا تایید شده اند ، تجهیز کند و تنها رهبران شورشیان را در ترکیه تعلیم دهد.

اشتن کارتر وزیر دفاع امریکا گفت:

« میخواهیم روش های مختلفی را دنبال کنیم که در حقیقت بتواند عین اهداف استراتژیک ما را در سوریه بر آورده کند. تا از این طریق نیرو های توانا و علاقمند را در سوریه آماده سازیم که ساحات اشغال شده توسط داعش را بازپس گرفته و قلمرو سوریه را از چنگ افراط گرایان خارج کنند

نیرو های امریکایی سال قبل نیز تجهیزات را به نیرو های کرد سوری که با گروه دولت اسلامی برای باز پس گیری شهر کوبانی در جنگ بودند، پرتاپ کرده بود.

طی چند ماه اخیر، ده ها هزار نیروی شورشی سوری که از حمایت ائتلاف بین المللی برخوردار اند، جنگجویان داعش را از پایگاه های مستحکم شان در امتداد سرحد با ترکیه خارج کرده اند.

دگروال ستیف وارن، سخن گوی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا میگوید این تحویل دهی مهمات برای تقویت موفقیت آن دسته از نیروهای است که در حال پاکسازی داعش از خاک سوریه میباشند.

قوماندانی مرکزی اردوی امریکا میگوید طیاره های ائتلاف بین المللی روز دوشنبه مواضع گروه دولت اسلامی را در نزدیکی الحسکه و وحشیه در سوریه بمباردمان کرده، واحد های تکنیکی این گروه را از بین بردند. در عراق نیز، در مجموع ۱۸ حمله علیه مواضع داعش در نزدیکی بیجی، فلوجه و موصل صورت گرفت.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: ژیلا سمیعی

XS
SM
MD
LG