لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش ترمپ و مکرون برای کاهش تنش میان امریکا و فرانسه


رهبران ایالات متحده و فرانسه حین ملاقات در قصر الیزه، پاریس، پایتخت فرانسه
رهبران ایالات متحده و فرانسه حین ملاقات در قصر الیزه، پاریس، پایتخت فرانسه

رهبران ایالات متحده و فرانسه روز شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه تلاش کردند تا در مورد اینکه آیا اتحادیۀ اروپایی اردوی خود را ایجاد کند یا خیر، وحدت نظر داشته باشند.

روابط دونالد ترمپ با ایمانوئل مکرون، همتای فرانسه یی اش، در ماه های اخیر شاهد کشیده‌گی های بوده است. در آخرین مورد، رئیس جمهور ترمپ در یک پیام تویتر خود نوشت که از اظهارات که رئیس جمهور فرانسه در مورد ایجاد ارود برای اتحادیۀ اروپا و کاهش وابستگی به ایالات متحده کرده "احساس توهین" کرده است.

اما رئیس جمهور ترمپ پس از ملاقات با همتای فرانسه یی اش تاکید کرد که "ما می خواهیم تا اروپا را کمک کنیم، اما انصاف باید در نظر گرفته شود. در حال حاضر، بار مصارف [پیمان نظامی ناتو] به طوری بر ایالات متحده تحمیل شده است."

آقای ترمپ در پیام تویتر خود گفته بود که "او [رئیس جمهور فرانسه] پیشنهاد کرده است که اروپا باید اردوی خود را ایجاد کند تا خود را در برابر ایالات متحده، چین، و روسیه حفاظت کند. بسیار توهین آمیز بود. اما اروپا باید نخست سهم خود را در ناتو پرداخت کند."

اما دفتر ایمانویل مکرون گفته است که رئیس جمهور ایالات متحده از اظهارات آقای مکرون سوء برداشت کرده است. با آنهم آقای مکرون پس از ملاقات با همتای امریکایی اش از اظهارات خود دفاع کرد و گفت که "به نظریات رئیس جمهور ترمپ احترام قایل استم که ما باید به طور بهتر بار ناتو را متحمل شویم و روی همین دلیل اعتقاد به این دارم که پیشنهاد من برای دفاع از اروپا [ایجاد اردوی اروپا] کاملاً با آن سازگار است."

آقای مکرون در اوایل هفته طی مصاحبه ای گفت که اروپا نیاز دارد تا بخش فضای مجازی خود را در برابر ایالات متحده، روسیه و چین، حفاظت کند، اما بعداً گفت که اروپا نیاز دارد تا اردوی خود را ایجاد کند و بیش از این متکی به دفاع ایالات متحده نباشد.

رئیس جمهور ایالات متحده بار ها تاکید کرده است که کشور های اروپایی باید سهم منصفانۀ را در بخش مصارف پیمان ناتو بر عهده گرفته ومصارف دفاع نظامی شان را افزایش دهند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، همراه با ملانیا ترمپ بانوی نخست ایالات متحده امریکا، شام جمعه به پاریس، پایتخت، فرانسه، رسید و قرار است در مراسم یابود از صدمین سالروز ختم جنگ جهانی اول اشتراک کند.

XS
SM
MD
LG