لینک های دسترسی

Breaking News

پیام وزارت خارجه امریکا به زبان فارسی برای حمایت از ایرانی ها


در مظاهرات اخیر، شماری از اعتراض کنندگان شعار های ضد علی خامنه ای، رهبر ایران، را نیز سر دادند
در مظاهرات اخیر، شماری از اعتراض کنندگان شعار های ضد علی خامنه ای، رهبر ایران، را نیز سر دادند

وزارت خارجه ایالات متحده در یک پیام تویتر به زبان فارسی با اشاره به موج جدید اعتراضات در ایران گفته است که امریکا ضمن حمایت از "صدای نادیده گرفته شدۀ مردم ایران" امیدوار به آزادی برای ایرانیان است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده ناوقت جمعه در این پیام تویتر فارسی نوشته است "در حالیکه این نهایتا بر عهده مردم ایران است که مسیر حرکت کشورشان را تعیین کنند، امریکا از صدای مردم ایران که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است، حمایت می کند. امید امریکا است که ۴۰ سال آینده ایران، توام با سرکوب و ترس نباشد، بلکه توام با آزادی و به سرانجام رسیدن برای مردم ایران باشد.

وزارت خارجۀ امریکا در یک پیام تویتر جداگانه تاکید کرده است "ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می کنیم. همانطور که وزیر خارجه پمپئو گفت: طنز تلخ وضعیت اقتصادی ایران این است که رژیم مشغول پر کردن جیبهای خودش است در حالیکه مردمش برای اشتغال، تغییر و فرصت ها فریاد می زنند."

موج جدید مظاهرات اینبار در شهرهای بزرگ ایران از دوشنبه آغاز شد و تا جمعه ادامه داشته است.

در واکنش به اعتراضات اخیر در ایران، شاهزاده رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، نیز در یک پیام تویتر از مظاهره کنندگان در شهر های مختلف ایران، حمایت کرده و آنان را "دلیرترین ایرانیان" خوانده است.

رضا پهلوی در یک پیام جداگانه خطاب به مردم ایران گفته است که اعتصابات و اعتراضات می تواند "کابوس ۳۹ سالۀ" در ایران را پایان دهد.

پس از وضع تعزیرات اقتصادی جدید واشنگتن بر تهران، اقتصاد ایران به شدت آسیب دیده و ارزش پول این کشور به پایین ترین سطح رسیده است. تا کنون تلاش های حکومت ایران برای جلوگیری از سقوط ارزش پول این کشور ناکام مانده است.

در اول جنوری ۲۰۱۸، یک دالر امریکایی در مقابل ۴۲۹۰۰ ریال ایرانی تبادله می شد، اما در روز های اخیر، یک دالر امریکایی در بازار آزاد ایران به ۱۱۹۰۰۰ ریال ایرانی تبادله شد، وضعیتی که موجب اعتراضات گسترده در شهر های مختلف ایران شده است.

XS
SM
MD
LG