لینک های دسترسی

Breaking News

امریکائیان:دهشت افگنی از پاکستان راه اندازی میگردد.


Anti Pakistan military protest in city of Jalalabad
Anti Pakistan military protest in city of Jalalabad
شهروندان ایالات متحده امریکا می گویند شواهدی موجود است که نشان می دهد که شورشیان از پاکستان عملیات دهشت افگنی را انجام می دهند، اما در این مورد شک دارند که حکومت پاکستان را در مجموع متهم به تحریک آن کنند. آنها می گویند قضیه حفیظ سعید، شورشی پاکستانی، با اسامه بن لادن رهبر القاعده مقایسه نمی شود
توماز مارسن میکا، یک باشنده امریکائی می گوید امکان آن موجود است که حکومت پاکستان در مورد عملیات گروه های شورشی در کشورشان آگاهی نداشته باشد.
" ما بعضی شواهدی داریم که آنها در آن قلمرو عملیات انجام می دهند".
حفیظ سعید موسس گروه دهشت افگن لشکر طیبه است. وی در ماه جون سال 2009 پس از آن از زندان رها گردید که محکمه عالی لاهور دستور داد که شواهد کافی برای ادامه زندانی بودن وی موجود نبود
سعید مکررا در اجتماعات سیاسی سخنرانی می کند. وی بیانات آتشین و تحریک بر انگیز علیه هند ایراد می کند. سعید مظنون به طرح حملات سال 2008 در ممبی می باشد که در آن تعداد کثیری مردم جان باختند.
سعید بتاریخ نهم ماه آگست در جریان مراسم عید سخنرانی جنجال بر انگیز را در پاکستان انجام داد که در آن هند را تهدید به حملات بیشتر کرد و موضوع کشمیر را به جهاد مرتبط ساخت.
به تاریخ شش ماه آگست شش عسکر هندی در قسمت خط کنترول که دو کشمیر را از هم جدا می سازد مورد حمله قرار گرفتند که از آن جمله پنج تن شان کشته و یک تن دیگر زخمی گردید.
حمله مشابه دیگر در ناحیه پونچ بین دو کشور صورت گرفت.
وقایع اخیر تخطی های آتش بس از جانب پاکستان منجر به مظاهرات سراسری در هند گردیده است.
راس جانسن یک باشنده دیگر امریکا می گوید شاید عناصری در حکومت پاکستان موجود باشد که نقش دوگانه را بازی می کند
" اکثریت امریکائیان فکر می کنند کسانی هستند که بازی دوگانه را انجام می دهند. نمی دانم که مقام های پاکستان در مجموع این کار را می کنند. اما بصورت قطعی عناصری در حکومت موجود است که می خواهند در هردو جانب شامل باشند".
این حقیقت که موسس یک گروه شورشی اجازه دارد تا خود را منحیث یک رهبر سیاسی قانونی معرفی کند بیانگر افزایش ایجاد فاصله بین حکومت و باقی جهان در مورد موضوع دهشت افگنی است.
وزارت خارجه امریکا برای هر نوع معلومات که منجر به گرفتاری سعید گردد مبلغ 10 ملیون دالر جایزه تعیین کرده است
XS
SM
MD
LG