لینک های دسترسی

Breaking News

کار از خانه برای جاپانی‌ها چالش برانگیز است


فرهنگ اداری سنتی و کمبود تکنالوژی مدرن در خانه‌ها، جاپانی ها را با چالش های بزرگی در هنگام کار از خانه مواجه ساخته است.

وقتی دولت جاپان، در اوایل ماه جاری، برای پیشگیری از شیوع کروناویروس وضعیت اضطراری اعلام کرد و از مردم خواست که از خانه کار کنند، جمعیت زیادی به فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی هجوم بردند.

به گزارش اسوشیتدپرس، برخلاف تصور مردم جهان از جاپان که این کشور را مهد روبات‌ها و ابزار‌های الکترونیکی مدرن می‌دانند، بیشتر مردم این کشور فاقد ابزار و تکنالوژی‌های لازم برای کار کردن از خانه استند.

ولی به گفته کارشناسان، بزرگترین مانع شاید فرهنگ ‌شرکت‌های چاپانی باشد. ادارات جاپان هنوز به جای ایمیل از دستگاه فکس استفاده می‌کنند و خیلی از منازل با انترنت سریع وصل نیستند.

بیشتر اسناد باید با مهرهای کندنکاری شده موسوم به "هانکو" - که نقش امضا را بازی می‌کند – توسط خود شخص مهر زده شوند. در حالیکه در اکثر کشور های جهان از امضا الکترونیکی کار می‌گیرند.

افزون بر این، کارمندان جاپانی، برخلاف امریکایی‌ها، اغلب شرح وظایف مشخص و تعریف شده ندارند و شرکت‌ها انتظار دارند که کارمندان‌شان در ارتباط مستقیم با یکدیگر باشند و به عنوان یک تیم کار کنند.

در نتیجه بیشتر مردم جاپان همیشه قادر به انجام کارهای دفتر از خانه نیستند.

بعضی از شرکت‌های بزرگ جاپان مانند تویوتا و سونی از قبل پالیسی های کار از خانه را ترتیب و اعلام کرده اند ولی مشکل شرکت‌های تجارتی خورد و متوسط است که ۷۰ فیصد اقتصاد چاپان را تشکیل می‌دهند.

XS
SM
MD
LG