لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: مرگ ناشی از کووید۱۹ در هفتۀ گذشته ۴۳ درصد افزایش یافت


سازمان جهانی صحت گزارش داده است که در هفتۀ گذشته مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در جهان ۴۳ درصد افزایش یافته است، هرچند بر اساس گزارش این نهاد واقعات جدید این بیماری در سرتاسر جهان رو به کاهش است.

در گزارش هفته‌وار سازمان جهانی صحت از ۴۵ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ خبر داده شده است، حالانکه یک هفته پیش این رقم ۳۳ هزار نفر گزارش شده بود.

به گونۀ ویژه، آمار بلند مرگ و میر از چیلی، ایالات متحده و هند گزارش شده است. هفتۀ گذشته چیلی از ۱۱۸۵۸، ایالات متحده از ۵۳۶۷ و هند از ۴۵۲۵ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ گزارش داده اند.

در حالیکه واقعات جدید کووید۱۹ در سرتاسر جهان رو به کاهش نهاده است، آلمان، ایتالیا و فرانسه از افزایش واقعات این بیماری در یک هفتۀ گذشته خبر داده اند. بلندترین میزان ابتلا، با افزایش ۴۵ درصد، از فرانسه گزارش شده است.

سازمان جهانی صحت همواره گفته است که شمار نشدن دقیق واقعات کووید۱۹ و نیز تاخیر در جمع آوری آمار و گزارش‌دهی آن از سوی شماری از کشورها سبب تناقض در گزارش‌دهی هفته‌وار شیوع این همه‌گیری می‌شود.

این نهاد جهانی همچنان ابراز نگرانی کرده است که شمار زیاد کشورهای جهان در هفته‌های اخیر طرح‌هایی را برای کاهش برنامه‌های گستردۀ آزمایش کووید۱۹ و سایر اقدامات پیشگیرانه اعلام کرده اند.

سازمان جهانی صحت گفته است که چنین رویکرد کشورها سبب می‌شود که شیوع، گسترش، میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ به درستی و دقت پیگیری نشود.

XS
SM
MD
LG