لینک های دسترسی

Breaking News

'ملاریا امسال جان بیش از ۷۶۰ هزار نفر را خواهد گرفت'


پشهٔ ملاریا
پشهٔ ملاریا

سازمانی جهانی صحت هشدار می دهد که مبارزه با بیماری ملاریا در کشورهای جنوب افریقا، که سالانه جان صدها هزار نفر را می گیرد، ممکن به دلیل مبارزه با کروناویروس۲۰ سال به عقب افتد، زیرا کشورها انرژی و منابع خود را بر مهار کروناویروس متمرکز کرده اند.

امروز شنبه ۲۵ اپریل (ششم ثور) روز جهانی مبارزه با ملاریا است و پیش بینی های جدید نشان می دهد که بنابر اخلال کمپاین های مبارزه با ملاریا به دلیل شیوع کروناویروس، ممکن سال جاری تا حدود ۷۶۹۰۰۰ نفر از اثر ابتلا به ملاریا در کشورهای صحرای اعظم افریقا جان دهند.

این آمار بیش از دو برابر آمار مرگ ومیر دو سال پیش است، هنگامی که بیش از ۳۶۰ هزار نفر از اثر ابتلا به ملاریا جان باختند.

متشیدیسو مویتی، رییس ساحوی سازمان جهانی صحت برای افریقا گفت: " کمپاین های ملاریا و دسترسی به ادویه ملاریا در افریقا شدیداً مختل شده است… من از تمام کشور ها می‌خواهم که تمرکز شانرا از آنچه که تا حال بدست آورده اند، بخاطر مهار یک تهدید نو از دست ندهند."

براساس آمار سازمان جهانی صحت، جنوب افریقا ۹۳ در صد واقعات ملاریا در جهان و ۹۴ در صد مرگ و میر ناشی از ملاریا را در سال ۲۰۱۸ داشته است. تلف شدگان عمدتاً کودکان زیر سن پنج سال بودند.

آقای مویتی افزود: "در هنگام شیوع ایبولا در غرب افریقا، تعداد تلفات ناشی از ملاریا بیشتر از تلفات ایبولا بود. نباید آن اشتباه را با کووید ۱۹ دوباره تکرارکنیم."

ملاریا هنوز هم یک عامل عمده مرگ ومیر در کشورهای کم درآمد است.

براساس آمار مرکز وقایه و کنترول امراض افریقا، بیش از ۲۷هزار واقعه بیماری کووید ۱۹ تا حال در افریقا ثبت شده و ۱۳۰۰ نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG