لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران افغانستان و پاکستان اعتبار اسناد نشر شده "ویکی لیکس" را مردود دانستند


رهبران افغانستان و پاکستان اعتبار اسناد نشر شده "ویکی لیکس" را مردود دانستند
رهبران افغانستان و پاکستان اعتبار اسناد نشر شده "ویکی لیکس" را مردود دانستند

یوسف رضا گیلانی، صدراعظم پاکستان اتهاماتی را که در اسناد افشاء شده دیپلماتیک ایالات متحده توسط ویکی لیکس نشر شده رد کرد. آن اسناد حاکی است حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در عرصه سیاست ضعیف است.

آقای گیلانی در صحبت با گزارشگران همراه با آقای کرزی در کابل روز شنبه گفت گزارش هایی مبنی بر آنکه رهبر افغانستان کنترولی بر ادارات تنفیذ قانون ندارد ممکن است فقط دیدگاه مامورین پایین رتبه ایالات متحده باشد و نباید جدی تلقی گردد. او علاوه کرد به ویکی لیکس که این اسناد را نشر ساخته نباید اعتبار کرد.

درهمین ارتباط آقای کرزی گفت: " آیا این کار های که در افغانستان صورت میگرد تمامی شان از پاکستان می آید؟ و یا اینکه یک دسیسه بزرگ است که هم افغانستان و هم پاکستان را بی ثبات ساخته است و شک که به وجود آمده است و در صحنه که ما قرار داریم افغانستان و پاکستان با یک تحلیل خوبی با در نظر داشت واقعیت ها که هر دو کشور را با هم نزدیک می سازد باید در افغانستان برای تامین صلح و در پاکستان برای تامین امنیت گام برداشته شود."

درهمین حال آقای کرزی از عمر زاخیل وال، وزیرمالیه خود دفاع کرد که سخنانش در یکی از پیام ها تذکر رفته که رییس جمهور افغانستان را مردی ضعیف توصیف نموده است. آقای کرزی درمورد درستی آن گزارش اظهار تردید کرد.

زاخیل وال روز شنبه درعوض تاکید ورزید که هیچگاهی چنین سخنانی را نگفته است و کارل ایکنبری، سفیر ایالات متحده را به سوء تعبیر از سخنانش برای تقویت دیدگاه خودش متهم کرد.

XS
SM
MD
LG