لینک های دسترسی

Breaking News

چگونگی تحویل سال در کشور های مختلف جهان


آمادگی از چشن سال نو در شهر نیویارک
آمادگی از چشن سال نو در شهر نیویارک

سال ۲۰۱۲ میلادی با قرار گرفتن عقربه ساعت به ۱۲ شب، در جهان اول در کشور های بحرالکاهل ساموا و توکالو آغاز شد.

بعد از آن زیلاند جدید بود که با موجودیت بارندگی شدید، اکثریت جشن ها در هوای آزاد فسخ گردید و مردم در داخل صالون ها و رستورانت ها جشن سال نو را برگذار کردند.

مردم در پایتخت آن کشور این مراسم را با آتش بازی سنتی که از فراز برج آسمان به هوا پرتاپ میشد تماشا نمودند.

آسترلیا با آتش بازی شانداری بعد از زیلاند جدید، به استقبال سال ۲۰۱۲ شتافت. آتش به شکل های مختلف چون پروانه، قلب و آبشار رنگارنگ فضای سواحل شهر سیدنی را روشن نموده بود.

بیشتر از یک و نیم ملیون نفر در کنار ساحل و یا در داخل کشتی ها، این نمایش زیبا را که زمان برای رویایی بودن نامیده میشود تماشا نمودند و با فریاد و هلهله سال ۲۰۱۲ را خوش آمد گفتند.

تجلیل از سال نو 2012 در هانگ کانگ
تجلیل از سال نو 2012 در هانگ کانگ

بعد از آن نوبت کشور های آسیایی بود که از سال نو استقبال کنند. در کمبودیا و لائوس معابد بودایان ۱۰۸ مرتبه زنگ ها را به صدا در آوردند که نمایانگر اشتباهات انسان ها است و در جاپان مردم با شراکت در خوردن غذای "آش مانند" که نمایانگر گردش زمان برای شان میباشد، آمدن سال نو را به فال نیک گرفتند. در توکیو در زمان تحویل سال هزاران پوقانۀ رنگارنگ را به سوی آسمان رها نمودند.

در شمال هند، شب سال نو هزاران زایر به معابد رفته و با نذر و نیاز ها برای پرباری سال جدید دست به دعا بلند میکنند. در دهلی جدید مردم برای خریدن کارت های تبریکی و تحایف برای عزیزان شان صف بسته بودند و گل فروشان بیشترین منفعت را در همین شب برند.

محلات دیدنی چون تاج محل مملو از سیاحین بوده و بعضی جوانان با وسایل موسیقی و ساز و نواز و پایکوبی سال نو را جشن گرفتند.

کشور های اروپایی هر یک به نوبه خود با گرد همایی ها، آتش بازی ها و شادی و سرور، سال ۲۰۱۱ را پشت سر گذاشتند.

در ایالات متحده ترتیبات شدید امنیتی برای برگذاری مراسم تحویل سال اتخاذ شده که همواره در میدانی تایمز شهر نیویارک برگذار می شود.

انتظار میرود طبق معمول صد ها هزار نفر در این مراسم اشتراک داشته باشند.

XS
SM
MD
LG