لینک های دسترسی

Breaking News

رو آوردن به ورزش برای مبارزه با اعتیاد


رو آوردن به ورزش برای مبارزه با اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:45 0:00

شماری از جوانان در ولایت فاریاب می گویند که به هدف دوری از اعتیاد و فکر نکردن به استعمال مواد مخدر به ورزش رو آورده اند.

لعل محمد، یک تن از باشندگان ولایت فاریاب که ۳۰ ساله است به صدای امریکا گفت که از حدود هشت سال به اینسو به منظور دوری از اعتیاد و استعمال مواد مخدر، به ورزش هنرهای رزمی رو آورده است.

او با بیان این که ورزشکاران از ابتلا به اعتیاد در امان می مانند، افزود: "ورزش ضامن صحتمندی انسان می ‌باشد. ورزش یک الگوی خاص در جامعه می ‌باشد. کسیکه ورزش می‌کند از دخانیات دور می‌ باشد."

منوچهر یکی دیگر از جوانان این ولایت گفت که داشتن برنامه ورزشی و انجام تمرینات او را از فکر کردن به استعمال مواد مخدر دور نگهداشته است. او اضافه کرد که "ورزش یک پیام خوب دارد که آنهم نه گفتن به مواد مخدرات است. "

در همین راستا، امیر محمد ایماق تاش، مربی و نماینده سازمان جهانی "WGC " در ولایت فاریاب گفت که او معتادانی را می شناسد که با آغاز ورزش و ادامه تمرینات، استعمال مواد مخدر را ترک کرده و دوباره به زنده گی عادی برگشته اند.

تاش گفت: "ما کسانی را در این کمپ داشتیم که از خانه ‌‌اش رانده شده بودند، زیر پل زندگی می ‌کردند. سرانجام پس از درمان به اینجا آمدند و حال انسان های سالمی استند."

به گفتۀ او افزایش بیماری ها شماری از بزرگسالان را نیز وادار ساخته که برنامه ورزشی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. او گفت که همه روزه ده‌ها مرد کهن سال به ورزشگاه او مراجعه کرده و برای انجام فعالیت های ورزشی درخواست می دهند.

XS
SM
MD
LG